Plantenset


T

TLL

Guest
Voor de nieuwe inrichting van mijn aquarium ben ik op zoek naar een mooie plantenset. Gewoon als set te bestellen, echter... de sets zijn hier en daar wel te bestellen, alleen zou ik zo graag een overzichtje willen zien van hoe het er uit kan komen te zien. Dat moet je een beetje aan je verbeelding over laten merk ik.

Ik ben op zoek naar een plantenset voor een aquarium van 100x50x50. Ik hou van de Hollandse plantenbak, maar combineer dit graag met wat stenen en hout. Wellicht hebben jullie enkele mooie voorbeelden of ideeën van webshops waar dit wel te bestellen en goed te zien is.

Ook het foto album zorgt voor inspiratie maar ben toch nog benieuwd wat er te bestellen en te vinden is verder.
 
Googelen! Zoek op Hollandse bakken. Voor planten alweer googelen. Daarnaast vóór je planten aanschaft is het belangrijk om te weten wat je bestand gaat vragen en of je dat kan bieden. Dus verlichting (intensiteit) CO2 en overige bemesting. Kies dan ook een bestand dat bij elkaar past qua eigenschappen en, als dus gezegd, passend bij je hardware. Wanneer je dit zo doet zal je niet teleurgesteld worden in het resultaat!

 
Ja ik Google me gek, maar alvast bedankt voor de link!
 
Als je beetje regels volgt als Hollandse plantenbak is er één plantengoep per 10cm lengte aquarium .
zelf zou ik ook op google kijken naar bestaande bakken en deels kopiëren kies 5-6 achtergrondplanten en 4-5 voorgrondplanten maak je keuze op contrast in bladvorm / bladkleur / blad grote
bv setje2 voor een 80tig bakjes vind ik wel leuk en kun je nog aanvullen met enkel plantjes naar wens.
 
Ja ik Google me gek, maar alvast bedankt voor de link!

't Ja, je moet er wat voor over hebben...:D:D:D Maar serieus dit is zinvol, het is belangrijk dat je vóóraf weet wat je planten die je gaat kiezen gaan vragen. Én of het gekozen bestand dus bij elkaar past en bij je hardware.
 
Wederom bedankt voor de tips

bv setje2 voor een 80tig bakjes vind ik wel leuk en kun je nog aanvullen met enkel plantjes naar wens.
Inderdaad een leuke set als ik de plantjes zo achter elkaar zet, ik zou ze alleen eens in het geheel willen zien, dat is dus helaas hetgeen waar ik nog even naar op zoek ben
 
Ik zie deze hobby als 2 stappen vooruit en 1 achteruit
Dus niet teveel denken gewoon doen ,na verloop van tijd gaat het planten schikken en keuzes maken wel beter .
een 10tal jaar terug had ik een meterbakje met +35soorten aan snoeiafval , hier heb ik veel fouten gemaakt maar ook zeer veel uit geleerd
050911.jpg


nu moet je tijdje ervaring opdoen in snoeien / groeisnelheid /contrast planten /lichtbehoefte planten / laten kleuren planten / sterke punten maken / alg controle /contrast door verlichten / waterwaardes /....

ps
een logboek bijhouden met alles wat je doet of verandert in je aquarium
 
Mooi hoor! Bedankt voor de toelichting. Een logboek hou ik inderdaad ook bij.
 

Terug
Bovenaan