Wat is er nieuw

Plantenvoeding (methode) kiezen.

Als je CSM+B op is zou ik voor een commercieel product gaan, met CSM+B Ben je nooit zeker van de samenstelling. De meeste producenten hebben tegenwoordig wel bruikbare planten voeding.
Ik neem dat graag van je aan maar hoe kom je bij die informatie?

De meeste producenten hebben tegenwoordig wel bruikbare planten voeding.
Schiet me nog wat binnen, de twee merken die ik zelf gebruikte (en waarvan ik 1 merk nog steeds heb staan) specificeren ook niet wat er precies in hun plantenvoeding zit. Doen andere fabrikanten dat dan wel voor hun micro's die je aan het water toevoegt?
Als ik niet weet wat fabrikant A en B me leveren, wat is dan het voordeel met CSM+B. Is hun samenstelling dan wel consistent of moet ik hen op hun mooie blauwe ogen geloven?
Vat dit alsjeblieft niet op als een persoonlijke aanval op jou, maar ik ben erg sceptisch wat dit aangaat.

Zover ik begrijp bedoelt hij dat in het ene zakje meer van een bepaalde stof kan zitten dan in een ander zakje. Dus in het ene zakje kan meer ijzer zitten dan het andere zakje bijvoorbeeld..

Zover ik begrijp bedoelt hij dat in het ene zakje meer van een bepaalde stof kan zitten dan in een ander zakje. Dus in het ene zakje kan meer ijzer zitten dan het andere zakje bijvoorbeeld..
Ja maar wie garandeert me dat dit bij commerciële voeding niet het geval is als de fabrikant de samenstelling niet vermeldt.

Ik denk dat het zoals met veel een kwestie van vertrouwen is als je iets koopt😉.

Ja dat is het ook. Ach als de planten het er maar goed op doen. Maar eens afwachten hoe de planten gaan reageren. Ik heb ook nog Aquaplant 24 staan ;-) als het niet bevalt, dat beviel altijd prima.

Ik neem dat graag van je aan maar hoe kom je bij die informatie?
Wiskunde. 😀
Dat zakje dat jij krijgt is al ettelijke keren onderverdeeld, en voor ijzer is dat geen probleem omdat dat er voor het grootste % in zit, maar bij de rest ben je niet zeker. Zou niet graag een tekort of overschot hebben van molybdeen hebben, om maar iets te zeggen.
De meeste commerciële producten gebruiken ondertussen ook nog een ander chelaat als EDTA voor het ijzer, wat het dan ook al beter maakt als CSM+B.

Ok ik volg je en dat klinkt logisch. Ik ga maar eens uitproberen wat het doet en de planten in de gaten houden.

Ik gebruik ook csm en dat bevalt goed al is dat wel van Backplay zover ik weet dus dat zit wel goed. In het verleden ook die van internet gebruikt en dat ging ook goed moet ik zeggen maar ja ik geef geen garanties😀😀.

Ik gebruik ook csm en dat bevalt goed al is dat wel van Backplay zover ik weet dus dat zit wel goed. In het verleden ook die van internet gebruikt en dat ging ook goed moet ik zeggen maar ja ik geef geen garanties😀😀.
Garanties geven kan ook niet hè, maar mijn bak is de jouwe ook niet. we zullen altijd kritisch moeten kijken naar wat we toevoegen. Het is in elk geval goed om te weten en om rekening mee te houden.

Ik denk dat er een verschi zit in een oplossing wat makkelijk mengt als poeder.
Kortom een vloeibare planren voeding is makkelijker altijd het zelfde te maken.

Gebruik jij die john.

Nee ik kwam deze site opeens tegen en verbaasde me een beetje over de hoeveelheid die je van de csm moet toevoegen. 10ml op 100 liter is aanzienlijk meer dan wat je bij aquariumbemesting.nl moet gebruiken. Echt goedkoop is het ook nog niet eens.

Ik denk dat er een verschi zit in een oplossing wat makkelijk mengt als poeder.
Kortom een vloeibare planren voeding is makkelijker altijd het zelfde te maken.

Dat ligt helemaal aan de gebruikte hardware. Wil je een goede poeder mengeling krijgen. Zul je een goede mengmachine moeten hebben.

Dus als bovenstaande klopt over de csm-b, zou ik dit poeder helemaal niet meer kopen. Ijzer en koper is nog wel te meten voor ons amateurs. Maar de overige sporen niet. En als ijzer al zo schommelt, wat doen de sporen dan?
Lijkt mij niet wenselijk.

Zelf ben ik erg te spreken over de Festal sporen. Ook zeer zuinig in gebruik, 3ml/100L in de week.
Zelf gebruik ik de compleet ( 5ml/100L in de week) met net wat extra sporen (1/3 van de dosering)

Ik werk al vele jaren met de csm van aquariumbemesting of Gilles eigenlijk en heb geen slechte ervaringen daarmee.

Zijn Plantedbox en aquariumbemesting allebij van Gilles?
Dat ligt helemaal aan de gebruikte hardware. Wil je een goede poeder mengeling krijgen. Zul je een goede mengmachine moeten hebben.

Dus als bovenstaande klopt over de csm-b, zou ik dit poeder helemaal niet meer kopen. Ijzer en koper is nog wel te meten voor ons amateurs. Maar de overige sporen niet. En als ijzer al zo schommelt, wat doen de sporen dan?
Lijkt mij niet wenselijk.
Uit eigen ervaring verschil in ijzer tussen 2 batches csm+b poeder. Met een zelfde stockoplossing/dosering/ijzertest schoot ik van 0,7 ppm ijzer door naar 4ppm. Ik ben voor sporen terug bij Profito.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan