Wat is er nieuw

plantenvoeding mos en anubias

• Onderwerp starter Onderwerp starter ladygup
  • Startdatum Startdatum
L

ladygup

Guest
Goeiemorgen,
Vraagje: De planten die in mn steentjes staan in mn aqua die geef ik voeding dmv tabletten (Dennerle PowerTabs ).
Maar hoe komt mn mos die ik op spiderwood ga binden en mn anubias die ik op datzelfde hout gaat binden dan aan zn voeding/bemesting? want het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze van het aquariumwater groeien/ in leven blijven??

De Anubias haalt ook met de wortels de voeding uit het water. De wortelstok mag je dan ook niet in het grint drukken.
Mos zit altijd ergens op of opgebonden en haalt ook de voeding uit het water.
En natuurlijk met de blaadjes zoals Kellemes al beschrijft.

thanx voor jullie reactie!
Maar moet ik dan niks van voeding in het water gooien?
**voel me ff heel blond ;-) **
De anubias bind ik op hout dus de wortels blijven boven het grind.

Of er voldoende plantenvoeding aanwezig is uiteindelijk toch altijd weer een kwestie van goed kijken naar je planten, als je geen problemen constateert dan hoef je dus ook geen voeding toe te voegen.. mijn persoonlijke ervaring met verschillende soorten mos en anubias is toch dat ze in het algemeen wel goed doen, al groeien ze hooguit traag.. en ik voeg geen plantenvoeding toe.. maar goed, mijn aquarium is de jouwe niet.
Ik zou zeggen.. wacht rustig af, laat de plantjes wennen, zeker een aantal weken, dan kun je eigenlijk pas voorzichtig gaan inschatten of ze nog iets nodig hebben, cq tekort komen.

geduld is dus ook hier een schone zaak ;-)
Afwachten dus.....
maar mn aqua staat er nog maar 3 dgn, dus alles moet nog op peil komen.
vandaar mn vraag of ik iets moet toevoegen voor de anubias en het mos.
Wat ik er morgen pas in gaat zetten.

Je kunt gerust plantenvoeding toevoegen in de opstartfase, simpelweg om ze een handje te helpen in den beginne.. in eerste instantie zitten er namelijk nauwelijks voedingsstoffen in het water.. of het nodig is? Da's een tweede.. kan best zijn dat ze na een aantal weken al voldoende zijn aangeslagen.. Maar baat het niet dan schaad het toch ook niet denk ik zo.. waarschijnlijk zal een halve dosis dan wel voldoen omdat de plantjes die eerste weken toch niet veel zullen verbruiken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan