Plantenvoeding voor een leek met garnalen


Z

Zilvervloot

Guest
Hoi jongens,

Ik ben nog erg groen in de hobby. Gelukkig mijn plantjes ook, maar dat wil ik wel zo houden.

Ik heb als bodem alleen grind. Ik weet niet zeker wat voor plantjes ik heb, maar sowieso waterpest en ander goedkoop spul. Bij het indraaien heb ik Tetra PlantaMin toegevoegd. Toen ik daarna neo-garnalen in de bak heb gezet, hoorde ik dat die beestjes niet tegen alle plantenvoeding kunnen. Voor de zekerheid ben ik helemaal gestopt met plantenvoeding.

De planten zijn door blijven groeien, maar mijn kennis van plantenvoeding niet. Dat komt ook een beetje doordat sommige bronnen elkaar tegenspreken. Ik weet niet zeker wat nu handig is. Waar moet ik nou precies op letten?

Alvast heel erg bedankt!
 
Hoi jongens,

Ik ben nog erg groen in de hobby. Gelukkig mijn plantjes ook, maar dat wil ik wel zo houden.

Ik heb als bodem alleen grind. Ik weet niet zeker wat voor plantjes ik heb, maar sowieso waterpest en ander goedkoop spul. Bij het indraaien heb ik Tetra PlantaMin toegevoegd. Toen ik daarna neo-garnalen in de bak heb gezet, hoorde ik dat die beestjes niet tegen alle plantenvoeding kunnen. Voor de zekerheid ben ik helemaal gestopt met plantenvoeding.

De planten zijn door blijven groeien, maar mijn kennis van plantenvoeding niet. Dat komt ook een beetje doordat sommige bronnen elkaar tegenspreken. Ik weet niet zeker wat nu handig is. Waar moet ik nou precies op letten?

Alvast heel erg bedankt!
Misschien even wat meer info over de bak grootte, verlichting, soort planten en een totaal foto, ik zelf heb 2 garnalen bakjes waar ik helemaal geen plantvoeding gebruik en alles groeit prima en mooi.
 
Plantenvoeding is geen must bij makkelijke planten, en als alles goed blijft groeien, waarom dan moeilijkheden opzoeken door middeltjes toe te voegen wat dus onnodig is? ik heb hier 14 bakken en alles is mooi groen en groeit en bloeit en voeg 0,0% aan voeding toe
 
Garnalen kunnen slecht tegen zware metalen en als je de gewone dosis gebruikt zal dat wel goed gaan en ik ken leden die garnalen houden met de EI.
 

Terug
Bovenaan