Plantenvoeding


K

Keviin_O

Guest
hallo allemaal ,

Welke plantenvoeding moet ik gebruiken voor volgende planten ?:daisy:

Echinodorus bleheri
Echinodorus grisebachii
Echinodorus horizontalis
Alternathera card. Rosanervig
 
Ik zou voeding in de bodem nemen en gewone vloeibare plantenvoeding. Voor in de bodem kun je eens informeren bij lid Tuinkabouter want die verkoopt bodemcapsules.
 
En welke. Vloeibare voeding is aan te raden ?
 
Nou als je niet veel gebruikt is Profito prima en anders kun je ook zelf een stockoplossing maken met csm+b.
 
Wat bedoel je met niet veel gebruikt ?:)
 
En hoeveel heb je van dat product nodig dan ? Moest je het zelf maken hoeveel zalkjes bestelen enz..
 
En hoeveel heb je van dat product nodig dan ? Moest je het zelf maken hoeveel zalkjes bestelen enz..

Toevallig ben ik dit ook allemaal aan het uitzoeken, en als je rechtboven in het zoekvakje op deze pagina invult "APO voeding" of "plantenvoeding mengen" of "Plantenvoeding poeder", dan krijg je echt mega veel info. Verdeeld over een paar topics was ik in 2 uur echt een heel stuk wijzer, en ging het van "Moeilijk moeilijk al die poeders" naar.... "oww... valt wel mee"

Ik denk dat je meer info op die manier vind, dan hopen dat iedereen het nog een keer schrijft.
 
Als aanbeveling voor de csm geven ze aan 1 ml op 50 liter maar met wat meer licht en/of co2 mag je wel 2 ml toevoegen ipv 1 ml.

Je kan zo aan de inhoudt van je bak uitrekenen hoeveel je nodig zal hebben en hoelang je met 1 zakje doet voor 500ml.
 
Ik heb een trigon 190
Dus denk netto nog een goede 150 l
Dus wilt zeggen dat ik 3 ml mag toevoegen per week ?
En dat poeder meng je gewoon met kraanwater ? En houd dat lang in een flesje ?
 
Ok dat zou dan normaal 3 ml zijn maar als je co2 gebruikt zou ik 6 ml nemen. Je kan het in 1 x toevoegen of het verspreiden over de week. Zelf geef ik de helft op woensdag en de andere helft op zondag.
 
En dat poeder meng je gewoon met kraanwater ? En houd dat lang in een flesje ?


Osmose of gedistilleerd water is beter maar ik doe het met kraanwater en bewaar het flesje in de koeling en dat is dan maanden te gebruiken.
 
Ok bedankt voor de info:daisy:
Ik gebruik geen co2 dus 1,5 ml woe en 1,5ml zondag
 
Ja ik zou dan 1,5 of 2 ml per keer toevoegen en kijken of dat goed aanslaat.
 
Toevallig ben ik dit ook allemaal aan het uitzoeken, en als je rechtboven in het zoekvakje op deze pagina invult "APO voeding" of "plantenvoeding mengen" of "Plantenvoeding poeder", dan krijg je echt mega veel info. Verdeeld over een paar topics was ik in 2 uur echt een heel stuk wijzer, en ging het van "Moeilijk moeilijk al die poeders" naar.... "oww... valt wel mee"

Ik denk dat je meer info op die manier vind, dan hopen dat iedereen het nog een keer schrijft.
Hoewel de hoeveelheid info overweldigend kan zijn, scheelt het wel een hoop vragen en opnieuw uitleggen...
 

Terug
Bovenaan