Plantenvoeding


GTC

Member
Lid geworden
21 februari 2016
Berichten
11
Graag wat info over plantenvoeding die ik gisteren gekocht heb.
Vinden jullie deze goed of heb ik hier eerder een miskoop meegedaan?

Ook had ik graag geweten of deze ook een verval datum zou kunnen hebben.
Ik stuur je bij deze foto door en dan hoor ik het wel.
Met dank.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    188 KB · Weergaven: 105
  • image.jpg
    image.jpg
    157.8 KB · Weergaven: 115
Ik denk dat 31-5-24 de THT datum is. Ik ken deze voeding niet zelf maar wordt veel vaker gebruikt en bevat ook sporen.
 
Klopt Lizzy maar deze bevat wel sporenelementen.

 
Hopelijk werkt deze ook. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Had gedacht dat er toch meer mensen dit produkt zouden gebruiken.
Hou jullie reacties nog even in het oog.
 
Denk ook niet dat het verkeerd is maar je moet er wel rekening mee houden dat er geen nitraat of fosfaat in zit.
 
Graag wat info over plantenvoeding die ik gisteren gekocht heb.
Vinden jullie deze goed of heb ik hier eerder een miskoop meegedaan?

Ook had ik graag geweten of deze ook een verval datum zou kunnen hebben.
Ik stuur je bij deze foto door en dan hoor ik het wel.
Met dank.
Waarom koop je het eerst en vraag je daarna pas om advies?

Anyhow, de carbo is verdunde glutaaraldahyde die stof is niet heel fijn.
De voeding die erin zit ben ik niet bekend mee maar vaak hoef je geen NO3 en PO4 toe te voegen als je een redelijk visbestand hebt
 
Graag wat info over plantenvoeding die ik gisteren gekocht heb.
Vinden jullie deze goed of heb ik hier eerder een miskoop meegedaan?

Ook had ik graag geweten of deze ook een verval datum zou kunnen hebben.
Ik stuur je bij deze foto door en dan hoor ik het wel.
Met dank.
Dit product is niet bedoelt als zijnde plantenvoeding. Carbo wordt vaak gebruikt, en zelfs dit is niet helemaal juist, als CO2 toevoegingsvervanger.
 
Dit product is niet bedoelt als zijnde plantenvoeding. Carbo wordt vaak gebruikt, en zelfs dit is niet helemaal juist, als CO2 toevoegingsvervanger.
Het is volgens de fabrikant wel een flesje met sporenelementen erin.
 
Het is volgens de fabrikant wel een flesje met sporenelementen erin.
Dat klopt, bovendien wordt door de producent het product ook omschreven als: HS Aqua Flora Carbo HS aqua Flora Carbo is de eerste complete voeding voor aquariumplanten met koolstofbron. Ideaal geschikt voor aquaria zonder CO2 bemesting. Waarbij ik dan denk dat het belangrijkste argument, een unique selling point dus, voor dit artikel ligt de carbo toevoeging. Het dat nu, carbo dus, lijkt mij nu net niet het belangrijkste voor je planten. Zelf zou ik dan liever werken met de aanbiedingen van bijvoorbeeld Aquariumbemesting.nl.
 
Daar heb je gelijk in Ben en carbo voegt veelal niks toe en is een goede plantenvoeding denk ik net zo goed. Carbo kan iets doen bij low tech bakken maar het verricht geen wonderen.
 
Hier een stukje uitleg van Corne over carbo en het nut ervan:

Glutaaraldehyde is een 5-koolstofverbinding die een lijkt op sommige tussenstadia in de gluconeogenese en die de plant kan gebruiken
omdat het niet veel energie hoeft te verbruiken aan het samenvoegen van CO2-moleculen, maar in feite gratis een 5-koolstofeenheid krijgt aangeboden door het toevoegen van Glutaaraldehyde.
Glut kan dus worden gezien als een vervangingsstof voor CO2 omdat het leidt tot hetzelfde product (glucose) als opgenomen CO2
en dus op dezelfde manier bouwstof en energie kan leveren als CO2.
Een maximale dosering Glut geeft zo weinig koolstof aan de plant dat het verwaarloosbaar is, en we door die lage concentratie nauwelijks verbeterde
groei gaan waarnemen in high-light bakken. In low-light bakken kan het wel bijdragen tot efficiëntere groei omdat de plant nu minder koolstofeenheden hoeft te fabriceren om tot hetzelfde netto product (glucose) te komen.
 

Terug
Bovenaan