Wat is er nieuw

plantgroei doet vreemd.

• Onderwerp starter Onderwerp starter tramtram
  • Startdatum Startdatum
T

tramtram

Guest
Beste ,

Sinds kort heb ik een zooitje waterpest in mijn bakje staan en deze deden het echt prima. sinds een week heb ik het idee dat deze uitgerekt groeit en bovenin weer compact groeit. Wat ik afknip en terug plant groeit goed en na een week of 2 groeien deze weer vreemd uitgerekt. Nu heb ik al veel opgezocht en kom ik overal tegen te weinig licht hier te weinig licht daar te weinig licht hier te weinig licht daar.

Echter de bodembedekkers groeien als kool Hermanthius (hoe je dat ook schrijft)

Verder info van de bak.

ei methode
metingen doe ik niet aangezien alle planten en vissen het top doen (behalve die waterpest)

co2 dik in orde
circulatie dik in orde.
lamp is 6 maanden oud en staat 8 uur per dag aan
voedingsstoffen in orde

Alles groeit prima zelfdes de rode plant groeit lekker door zonder stagnatie

0 alg wat mij lijkt op prima gezonde bak

50% verversen per week van het water.

Ik weet niet wat ik met deze plant aan moet, sinds ik deze in mijn bak heb is de bak echt klaar en mooi want dat simpele plantje in mooie bossen is een prchtig aanzicht vind ikzelf.

iemand een idee ik hoor het graag en mijn dank is groot.

Krijgt deze dan wer blaadjes compact op elkaar ?

Geen idee hoe ik hier een foto krijg dus makkelijk gezegt onderaan zitten alle blaadjes dicht op elkaar en na een aantal cm's word de plant uitgerekttussen de plaatjes verticaal zit ineens veel meer ruimte en bij de oppervlakte circa 1 cm eronder zijn de blaadjes weer compact en zitten deze zoals ze horen.

Ik heb laatst veel gelezen of fotosynthese.
hier een 2 handige pdfjes
http://glastuinbouw.agriholland.nl/licht4/docs/kleurendeinvloedvangolflengtesophetgewas.pdf
http://www.drsfostersmith.com/media/PDF/ColorSpectrumGuideFW.pdf
Waarschijnlijk heeft het blauwe spectrum in jou licht te weinig fotonen om te voldoen aan de eis van de hoeveelheid planten in het aquarium, reden hiervoor omdat het eerste deel van je plant wel goed groeit en boven niet meer zou kunnen zijn dat je lampen aan zijn einde zijn of simpel weg niet aan het goede spectrum voldoen.

hmzzz ik zal eens doorspitten op de links die je geeft.

bedankt alvast

Ik ga experimenteren met verschillende spectrums beginnend met 8,000k white, Deep red (660 - 700nm) en Royal blue (445 - 455nm)

ik denk dat mijn verlichting prima is en dat ik te weinig co2 heb. wat logisch is want ik heb ineens bossen meer planten erin en co2 niet aangepast dus het lijkt erop dat deze snel naar het licht groeien en te weinig voedingsstoffen co2 krijgen dus ben mijn co2 langzaam aan het verhogen en ik zie wat er komende week gaat gebeuren ik laat het weten .

tramtram zei:
Geen idee hoe ik hier een foto krijg dus makkelijk gezegt onderaan zitten alle blaadjes dicht op elkaar en na een aantal cm's word de plant uitgerekttussen de plaatjes verticaal zit ineens veel meer ruimte en bij de oppervlakte circa 1 cm eronder zijn de blaadjes weer compact en zitten deze zoals ze horen.

Zo post je dus een foto:

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1011307

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan