Wat is er nieuw

Plantje aan kienhout vastbinden of kortwieken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brianovitch
  • Startdatum Startdatum
B

brianovitch

Guest
Beste,

Ik ben een nieuw aquarium aan het indraaien en heb via MP een leuk stukje kiemhout gekocht waar een plantje aan vast zit. Nu wortelt het plantje verschrikkelijk en vind ik het op dit moment niet mooi.
:foto:
vzaqew.jpg

Zou het een mooie oplossing zijn om veel wortels er af te knippen en met een visdraadje hem netjes vast te knopen? of wordt dit nooit mooi en adviseren jullie om het plantje er gewoon af te halen.

Je zou kunnen proberen de plant te behouden als je wilt. De wortelstok van deze plant moet je niet beschadigen en eventuele lange wortels zou je denk ik wel iets korter kunnen maken en dan goed en mooi vastzetten op het hout.
Met deze worteltjes houdt de plant na verloop van tijd zichzelf wel vast op het hout namelijk.
Maar ik zou er ook weer niet teveel afhalen omdat de plant voeding met de wortels opneemt.

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik ga een poging doen om het mooi vast te maken, wil het plantje wel graag behouden...trekken die bruine/beschadigde bladeren nog iets bij of moet ik dat stuk wortelstronk er afhalen?

Ik zoek ook nog wat drijfplantjes die niet te veel verplaatsen door het filter en stevige plantjes die ik voor het filter kan zetten zonder dat ze uit de grond worden geblazen of zo schuin gaan door de stroming, wat adviseren jullie voor deze twee?

Heb er nu tijdelijk wat waterpest in zitten maar wil dit er graag uit hebben aangezien dit verschrikkelijk woekert en achteraf ook niet echt super mooi is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan