Wat is er nieuw

Plantkronen kleuren rood.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ans1976
  • Startdatum Startdatum
A

Ans1976

Guest
Hallo,

Onze bak RIO 300 draait nu 4 weken en de planten groeien de bak bijna uit zo goed groeien ze.
Hier zijn we heel blij mee en best trots op dat het zo goed lukt.
Nu, hebben we met eiken extract de ph naar beneden gebracht to net 7.
Dit hebben we afgelopen week gedaan.
Nu krijgen de groene planten rode kronen.
We geven elke dag 6 ml easycarbo.
Op zaterdag ferro voor een bak van 40 liter omdat we maar 4 plantjes hebben die rode bladeren hebben. En profito op zaterdag. 35 ml
Wat zou het kunnen zijn?

Helaas kunnen we nog niet goed de waterwaarden meten omdat we nog geen jbl testlab hebben. Doen het nu nog met strips. Gaan in de toekomst wel over op de testlab.
Gr Ans

Wat voor een planten zijn het en wat voor een verlichting heb je? Een foto is misschien ook wel handig.

Er zijn bepaalde planten die inderdaad rood kleuren naarmate ze voldoende licht krijgen.

hallo Johan,
rodekroonplantans.jpg

het is erg moeilijk te zien, ik kreeg het niet op de foto....
We hebben van dennerle 4 lampen.
2 planten lampen en 2 rode lampen voor de vissen, we hebben ze groen, rood, groen, rood boven de bak hangen en de bak wordt 8 uur per dag verlicht.
Hopelijk kun je er wat mee..voor ons iig een vraagteken 🙂

....foto staat op zijn kop?? heel raar.. ik zal wel wat fout gedaan hebben...nog makkelijker kijken!!ahum

gr Ans

Lijkt me een hygrophila polysperma? Bij voldoende belichting en met veel rood in het spectrum kunnen die inderdaad rood verkleuren, niks ernstigs naar mijn idee.

O gelukkig dank je wel!

De cabomba heeft het ook is dat ook normaal??

Over het algemeen is het een teken dat ze het uitstekend doen en er voldoende licht aanwezig is.

Dank Johan!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan