Platy heeft dikke buik


R

Rianne20

Guest
IMG_20191231_213158.jpg
Goedenavond allen,

Op deze oudejaarsavond had ik toch nog een vraag, wat zou dit kunnen zijn? Naar mijn idee kwam deze dikke buik vrij plotseling opzetten, afgelopen zondag was ze nog gewoon slank.
IMG_20191231_213150.jpg
 
Het lijkt erop dat ze wat cameraschuw is. ;-) Als het je zou lukken een close-up te maken, wordt het misschien duidelijker.

Het zou in elk geval gek zijn voor een zwangerschap als ze snel zo dik geworden is.
 
ik zou ook zeggen zwanger
 
Hier is het hopelijk wat beter te zien,ik heb haar en het mannetje trouwens ook nog maar sinds zaterdag dus misschien was het heel de tijd al zo en valt het nu pas op:rolleyes:
IMG_20191231_214046.jpg
IMG_20191231_214049.jpg
 
Ah, dan is er niks aan de hand waarschijnlijk en zal ze inderdaad zwanger zijn. :) Deze platy's hebben een wat meer gedrongen postuur dan normaal (is een bepaalde variant, ik denk de dwarf red coral) en dan maakt zo'n buik dat de verhoudingen extra opvallen zeg maar.
 
Ik gok ook op gezinsuitbreiding binnenkort.
 
IMG_20200101_085910.jpg
ik vond haar vanochtend zo en met een witte sliert uit haar kont, dat kan geen zwangerschap zijn
 
Ik zie die sliert zo niet maar de vis oogt wel veel slanker toch? Is het gedrag verder normaal en eet en zwemt ze wel goed?
 
Ik zie die sliert zo niet maar de vis oogt wel veel slanker toch? Is het gedrag verder normaal en eet en zwemt ze wel goed?
Nee dat sliertje was er al af voordat ik een foto kon maken, ze is inderdaad vergeleken met gister veel slanker. Ze zwemt normaal, erg rustig maar verstopt wel veel. Ze eet nog gewoon normaal ook
 
Ik zou het even afwachten en misschien heb je de eerdere foto s net genomen na het eten of dat ze wat last had van een verstopping of iets in die geest.
 
Ik zou het even afwachten en misschien heb je de eerdere foto s net genomen na het eten of dat ze wat last had van een verstopping of iets in die geest.
Ik hoop dat dat het inderdaad is
 
IMG_20200101_113957.jpg
zo ziet ze er nu uit, het mannetje heeft er ook last van. Moet in ze in quarantaine zetten en het dan verder afwachten of hoeft dat niet?
 

Bijlagen

  • IMG_20200101_113858.jpg
    IMG_20200101_113858.jpg
    165.3 KB · Weergaven: 86
Ik zou ze lekker laten zitten. :) En het even aankijken. Ik vind ze er zo op het eerste gezicht goed uitzien. Blijf je de buik verdacht vinden, dan kan je evt een dagje of twee veel minder of niet voeren om te zien wat dat doet. Ze poept wel gewoon dus dat is een goed teken. :)
 
Ik zou ze lekker laten zitten. :) En het even aankijken. Ik vind ze er zo op het eerste gezicht goed uitzien. Blijf je de buik verdacht vinden, dan kan je evt een dagje of twee veel minder of niet voeren om te zien wat dat doet. Ze poept wel gewoon dus dat is een goed teken. :)
Oke gelukkig maar, misschien ben ik gewoon een overbezorgde vissenmoeder;)
 
Ik neem net weer even een kijkje en zie dat ze heel de bak bezaaid heeft met uitwerpselen. Ze zwemt nu ook een stuk meer rond en verstopt minder vaak! Gelukkig was er dus helemaal niks ernstigs aan de hand:D
 
Nou gelukkig maar aan het begin van het nieuwe jaar:thumbs:
 
IMG_20200111_201942.jpg
IMG_20200110_122001.jpg

Ik vond per toeval deze in het aquarium, ze was dus toch zwanger :D
Dit is de huidige inrichting van de bak, zouden ze genoeg schuilplekken hebben om te overleven? Dit is voor mij de eerste keer dus ik ben echt super enthousiast
 
Bekijk bijlage 287093Bekijk bijlage 287094
Ik vond per toeval deze in het aquarium, ze was dus toch zwanger :D
Dit is de huidige inrichting van de bak, zouden ze genoeg schuilplekken hebben om te overleven? Dit is voor mij de eerste keer dus ik ben echt super enthousiast
Mooie scape! Als je wat drijfplantjes toevoegt vergroot je de kans op overleven nog meer. De kleine visjes kunnen zich namelijk verstoppen in de wortels. In ben zelf een groot fan van de plant Limnobium laevigatum.
 
Mooie scape! Als je wat drijfplantjes toevoegt vergroot je de kans op overleven nog meer. De kleine visjes kunnen zich namelijk verstoppen in de wortels. In ben zelf een groot fan van de plant Limnobium laevigatum.
Ik heb drijfplantjes, maar deze zitten net onder de zwarte rand van de bak :D ze zitten hier inderdaad vaak in!
 
Ik zou zelf wel de verwarming op een andere plek doen want nu springt deze erg in het oog.
 
Ik zou zelf wel de verwarming op een andere plek doen want nu springt deze erg in het oog.
Ja nu zit hij zo laag als het maar kon, achter de plantjes. Verticaal kon helaas niet want hij is te lang
 

Terug
Bovenaan