Platy van mijn broertje zwanger of buikwaterzucht?


V

VidstoGlory

Guest
Mijn broertje heeft een 35l met 5 guppen en 1 platy, kan het zijn dat die samen ook paren of is dit buikwaterzucht
image.jpg
 
Zou dat, best al een tijd geleden denk nu 4-5 weken geleden.
 
Dat zou kunnen, maar ga dan niet voor zo'n plastieken kweekbakje. Ik weet niet als je nog draaiende aquaria hebt waar je haar in kunt zetten?
Je moet ook opletten qua stress natuurlijk, dat het niet allemaal in te grote sprongen gebeurd. De vis hoeft ook niet van bak naar bak gedragen te worden.
 
In een apart bakje zou ik niet doen. Levert alleen maar onnodige stress op. Gewoon rustig in de grote bak laten bevallen en eventueel wat meer beplanting erin doen als je de jongen wil houden.
 
Even een bosje waterpest, hoornblad of duizendblad halen.
Gewoon los in het water gooien.
Deze planten drijven en de jonkies zullen zich erin verstoppen.

Als je dan toch bij de aquariumboer bent koop dan gelijk een triootje rauwtetra's.
2 vrouwen en één man.
Zij zullen de zwakkere jonkies opvreten.
Guppen lusten ze ook wel, maar zijn geen jagers.
Velen zullen het overleven met alleen guppen.
 
Dat duurt dan wel erg lang gelet op de vrij dikke buik die ik eerder zag. Is de vis verder gezond en vertoont geen ander gedrag? Zover ik kan inschatten moet het wel zo zijn dat ze kleintjes gaat krijgen dus misschien een kwestie van nog een beetje geduld.
 
Dat duurt dan wel erg lang gelet op de vrij dikke buik die ik eerder zag. Is de vis verder gezond en vertoont geen ander gedrag? Zover ik kan inschatten moet het wel zo zijn dat ze kleintjes gaat krijgen dus misschien een kwestie van nog een beetje geduld.
Normaal gedrag ka en gezond
 
Je hebt de vis toch hopelijk niet apart in zo'n drijfbakje zitten hé? want die zijn uitermate stresserend voor vissen en dan zullen ze de jonkies ook niet werpen
 
Nog steeds geen kleintjes gehad en het is heel afwisselend, dan is ze weer dun en dan weer heel dik.
 

Terug
Bovenaan