Wat is er nieuw

Platy's flippen van komkommer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spookje88
  • Startdatum Startdatum
S

Spookje88

Guest
Ik gooide vanavond voor het eerst komkommer in het aquarium. In vier stukjes, zodat niet iedereen erom hoefde te vechten. Zodra iedereen het door had begonnen de mannelijke platy's elkaar echt ontzettend op te jagen! Het werd echt heel onrustig in de bak. Zelfs de garnalen leken elkaar geen hapje te gunnen.

Vinden ze komkommer nou zo ontzettend lekker dat ze erom gaan vechten? Bij de courgette gebeurde dit niet. De rust is inmiddels weer wedergekeerd hoor, maar vroeg me dit even af...

Doe het zo, dan is het gejaag een stuk minder:

Neem een komkommer en snij daar 6 schijven van met een dikte van ongeveer 2-3 cm,

Neem een stuk geplastificeerd (tuin) binddraad en rijg de schijven per stuk aan de draad, met na iedere schijf een kleine "knoop" in de draad.

Zorg dat de schijven een handbreedte van elkaar zitten.

Neem nu een koffielepel en draai het ene uiteinde van de draad net onder het lepelkommetje en het andere eind om het uiteinde van de lepel ( gaat het beste met een lepeltje met een ornamentje aan de top)

Druk de schijven nu een halfronde vorm en laat e.e.a, afzinken in je bak.

De vissen kunnen nu allemaal tegelijk en op meerdere niveau's lekker komkommer peuzelen.

Laat het geheel maximaal 2 x 24 uur in de bak, daarna de restanten verwijderen.

Doe dit 1 x per week en voer dan NIETS anders.

Greetzz BigSmoke

Pas op met courgette,de schil is van nature giftig. Kan teveel zijn voor kleine dieren

Toen ik de titel las dacht ik even dat er hetzelfde gebeurde als in onderstaande filmpje:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=iQW4xn0ZNYI[/video]

@BigSmoke, nog niet eerder van gehoord deze ga ik onthouden :thumbs:

@Ludger, de film werkt niet.

Misschien moet ik die methode dan maar eens proberen inderdaad 🙂

Bij de garnalen kookt men het vaak een aantal minuten waardoor de komkommer ook gaat zinken.
Dat heb ik kortgeleden als tip meegekregen. Schil haal ik altijd eraf natuurlijk.

Komkommerschil alleen afwassen en NIET eraf halen! Koken is heel slecht, je kookt dan namelijk de celstructuur kapot en het geheel wordt papperig en gaat in aquawater zeer snel bederven!

Ook garnalen zitten en masse op de schijven komkommer en na 2 dagen is lettterlijk alleen de draad en de schillen nog over....!

Greetzz BigSmoke

Hier hetzelfde: goed wassen, niet koken. In mijn 180l bak wordt alles opgegeten, zelfs de schil. In mijn 40l bakje haal ik het na 1 dag uit, anders gaat het rotten.

Er zijn zaken ,waar ze al in plastic groeien,die zijn vrij van wat er gespoten word.

Die snij ik zo in schijven,en steek ze op vorkjes, of spijkers.
spijkers haal ik er met een magneet weer uit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan