Wat is er nieuw

platys kweken niet ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ramonW
  • Startdatum Startdatum
R

ramonW

Guest
Goedenavond

ik heb een vraag ik heb sinds een tijd een paar platys in mijn aquarium 3 mannetjes en 5 vrouwtjes ik had 6 vrouwtjes maar 1 was zwanger toen ik die kocht maar overleden vlak voor de bevalling

maar wat ik gehoord en gelezen heb is dat platys snel kwekende vissen zijn maar mijn platys zijn tot nu toch nog niet 1x zwanger geweest . iemand een idee hoe dat kan komen ?

Wat is 'sinds een tijd'? 🙂 Een volwassen platy die gezond is, doet er na het bevruchten ongeveer 4 weken over voordat ze bevallen van levende jongen.

Als ze dood gaan vlak voor de bevalling, kan dat komen door verstopping (verkeerde voeding misschien) verkeerde temperatuur, stress etc..

Platy mannen kan je beter vanaf 5 mannelijke dieren houden. Anders zal de dominante constant achter de zwakkere najagen.

De voeding van Platy's moet hoofdzakelijk uit plantaardige bestandsdelen bestaan. Ik voer daarom zelf vlokken voor Malawi cichliden.

Diangelo zei:
Je kunt ze ook spirulina vlokken geven, daar zijn ze ook dol 🙂
Wat denk je waar Malawi vlokken grotendeels uit bestaan? 😉

ze zitten in een aquarium van 80,50,40
verder is de tempratuur constant 26 graden ze zitten samen met +- 15 guppen en met +- 12 neon tetra's

Bij mijn platy's kon ik in het begin ook niet goed zien of ze zwanger waren. Zo dik worden ze niet. Ik weet het nu beter omdat ik steeds weet wanneer ze voor het laatst bevallen waren. Mijn guppy's daarentegen, die worden beduidend dikker.

Misschien is dit ook zo bij jou, ramonW?

variatietip zei:
Bij mijn platy's kon ik in het begin ook niet goed zien of ze zwanger waren. Zo dik worden ze niet. Ik weet het nu beter omdat ik steeds weet wanneer ze voor het laatst bevallen waren. Mijn guppy's daarentegen, die worden beduidend dikker.

Misschien is dit ook zo bij jou, ramonW?

geen idee of dat bij mij ook zo is . ik heb toen 1 zwangere gehad en die was toen duidelijk zwanger hele dikke buik en de kleur van de buik werd ook veel lichter

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan