platy's worden niet zwanger


M

melissa344

Guest
hallo

ik heb een stuk of 7 platys
waar er 4of 5 man zijn en de rest vrouwtjes
maar nu worden de vrouwen niet zwanger moet ik er meer vrouwen bij kopen?
en welke planten geven schuilmogelijkheden voor babys's
en hoe houd ik baby platys uit de pomp
ik heb namelijk al wel babys gehad eerder van andere vissen zijn gestorven maar die kwamen in de pomp terrecht en moest ik ze er dus uitvangen.

gr melissa
 
Tja, Dan zal er wat meer zuurstofplanten in moeten zetten.
Hoornblad,cabomba en waterpest.

Hoe groot is je bak? 60 cm?
En kijk of je horregaas er voor kan maken.
 
Bij mij zaten ze vanmorgen in het grasmatje verscholen waar de ouders niet bij konden.
 
oke
en ik wil graag planten wat heel wolkenachtig lijkt waar baby visjes zich ook in verschuilen maar hoet heet dat

horrengaas kon niet volgens de viswinkel omdat het gaat roesten.

ik wil binnekort ook beginnen met een mosachterwand om dan de pomp weg te weken en de verwarming maar kan der pas meebezig wanneer ik mos heb dan kunnen de babyvisjes ook niet in de pomp komen
 
em ong zoals java mos of ander mos is maar dan geen mossoort maar andere snelgroeiende plant
 
Bedoel je cabomba?? als ik aan een plant denk wat lijkt op wolken dan komt er dit in mn hoofd

eJPMuhOVbMcb9eijflGK7ylxLko7w0Hy.jpeg


Je hebt ook mosmasje en grasmatten waar ze zich in kunnen verschuilen.
Ook heb ik wel eens wat gelezen over een nylonkous over je filter te doen maar weet niet zeker daar moet een ander maar even een mening over geven. (dan leer ik ook weer wat hihi)
 
ik heb nu een panty om mijn pop naar nu pakt mijn pomp het vuil niet goed
mijn bak is 60x40x30
ja ongeveer wel zoeiets ja
maar ik wil ook een moswandje maken gaan daar babayvissen dan ook in verschuilen?
 
oke en wat voor planten raad u nog meer aan dan?
ik wil wel graag snelgroeiende planten
ik heb nu ook wel zuurstofplantjes erin maar worden uit de bodem steeds getrokken
 
Kijk dan eens mijn link.
Hoornblad ,Cabomba staat al boven.
En drijvend waterpest,en limnobium .
hieronder.
 
mijn platys die zitten elke keer ij die plantjes te trekken
maar ik zal kijken naar de plantjes
ik heb ook wat gehoord over een guppyplant dat daar ook babys inzitten
 
Een guppyplant ??? Daar heb ik nooit van gehoord. Als je platys aan de plant trekken geef je ze misschien wel verkeerd voer. Platys hebben graag groenvoer en als ze dat niet krijgen gaan ze het wel halen, in dit geval bij je planten. Kijk eens of je ergens bij de aquariumzaak groenvoer of sprirulinavlokken kan kopen, en kijk eens wat er dan gebeurd en of ze je planten met rust laten
 
die mosselplantje en limnobium vind ik zeker wel heel mooi en de Ceratophyllum demersum ook maar waar kun je die weghalen wand wij hebben hier wel een viswinkel aar die heeft niet alle soorten planten weten julie anders een goedesite waar je die planten weg kan halen ?
 
maar hoe zou het kunnen dat mijn platys dan niet zwanger worden ?
 
De planten die ik heb genoemd kan je haast overal kopen, zelfs bij tuincentra. Ze groeien namelijk zo snel en kweken zo eenvoudig dat een goede zaak ze eigenlijk altijd wel heeft. Ik heb ze zelfs jaren lang weg gegeven. Misschien woont er wel iemand bij je in de buurt die dat spul over heeft. Plaats eens een advertentie hier, wie weet. En als er mannetjes en vrouwtjes in je bak zitten worden ze best wel zwanger, ben maar niet bang
 
ik heb mijn platys al 3 maand en nog geen ee zwanger ik heb ze gekregen daarom is man vrouw verhouding anders
kan het komen omdat de babays te weinig verschuiling krijgen dat ze niet zwanger word?
 
Nee hoor, daar trekken ze zich niets van aan. Weet je zeker dat je er vrouwtjes bij hebt zitten ?? Je kan overigens beter meerdere vrouwtjes hebben en minder mannetjes
 
ja het zijn vrouwtjes maar er zitten meer mannetjes als vrouwtjes maar ik heb ze gekregen voor mijn verjaardag vandaar
ik dacht anders koop ik 1 vrouwtje erbij maar dat word vast teveel straks
 
Dat is nu niet de meest eenvoudige plant. Ten eerste moet je daar een flinke bos van hebben om effectief een schuilplaats te kunnen bieden, en ten tweede heeft deze plant nogal wat specifieke eisen om mooi te blijven namelijk veel licht, eventueel CO2 toevoeging en extra mest. Ik weet niet of je daar aan kan voldoen. De andere planten stellen niet zulke zware eisen
 
oke ik kan geen co2 toevoegen maar ik heb wel een voedingsbodem zou het daar wel in willen?
 
Hoe zit het met je licht ??? Dat is namelijk het belangrijkste. Hoeveel en welke lampen heb je en hoe groot is je aquarium ??
 
em mijn licht is gewone witte tl buis en mijn aqurium is 60 bij 40 bij 30
maar mijn licht staat wel eerst een paar uur aan en dan 4 uur uit en dan weer aan en de planten groeien heel goed die ik nu in mijn aquarium heb.
 
Ik ben bang dat 1 buis niet voldoende is, nogmaals deze plant vraagt erg veel licht, krijgt hij dat niet dan wordt hij groen en dat is jammer van je plant. Ik zou het niet doen als ik jou was
 
Hou het bij 1 of 2 Cabomba.
Die best mooi uit.
En dan wat cabomba.

Heb je foto van je bakje?

Ja,ben er weer bij.
Boris naar buiten(in de regen,) eten,en tukkie gedaan.
 
oke hoe kan ik een foto plaatsen hier?
ik heb net weer wat zuurstoplanten erin gedaan van ijn moeders goudvissen bak.
die groeien zo hard daarin
 
mijn laptop wil die niet downloden omdat hij te weinig word gedownload word en egelijke schade kan hebben
 

Terug
Bovenaan