Wat is er nieuw

Pleco die aquariumplanten opeet

• Onderwerp starter Onderwerp starter roxen
  • Startdatum Startdatum
R

roxen

Guest
goedenmiddag lezers en meedenkers...

ik heb een gezeldschapsbak van 200x 70 h x 60 d.

nu denkt mijn pleco van 15 cm dat ie het recht heeft om mijn planten op te vreten. hij knaagt de stengels door of zuigt de bladeren helemaal leeg. dan staan de nerfjes er nog iemand.

aan mijn vallisneria, rode tijgerlotus en annubias komt ie niet, is ze smaak niet denk ik. hebben jullie nog meer ideeen van planten die hi mogelijk niet zou lusten.?

of iedeeen hoe ik dit opgelost krijg ik voer ze om de dag 4 verschillende algeneters in totaal 3 algenpillen en 2 mossels...likt mij meer dan genoeg...

gr een wanhopige sabrina

Groenvoer geven...sla, broccoli, komkommer, courgette.

Ik vermoed dat een grote Echindorus en Javavaren dan ook wel niet zo geliefd is. Maar probeer hem anders inderdaad wat meer groenvoer te geven.

En ja, het is wel vervelend als alleen de nerfjes er nog staan.🙁

Ik zou wel eens willen weten om welke 'pleco' het gaat?
Weet je dat Sabrina, of heb je een foto?

Er zijn zulke notoire plantenkillers dat je kan bijvoeren wat je wilt zonder dat ze alsnog van de planten afblijven.

~ Ivo

Sommigen zullen het indd blijven doen , come what may.

114982roxen_0_82_1658500_655292704584361_621664437865214521_o.jpg
[/img]

149867roxen_0_82_1902837_655292577917707_2403544054179417023_n.jpg

Zonder de foto te zien wist ik al dat het om Ancustrussen ging. Deze eten vooral van echinodorus het bladgroen op. Bijvoeren met plantaardig voedsel is dan ook noodzakelijk.

iemand een idee welk merk deze plantenkiller is...?

nee die albino in een ansistrus maar die doet t niet die grote gevlekte op de achtergrond doet t en dat is een pleco. weet alleen niet welk type.

Die op de 2e foto is een Pterygoplichthys gibbiceps.

Die gibby is een alleseter en zal echt niet je planten opvreten, die zal hooguit wat vetsporen eraf halen.
Ancistrus, dus die albino, is een echte groeneter en ik weet 100% zeker dat hij de echte boosdoener is.
Die vreet de bladeren zover af dat al het bladgroen bij groot bladerige planten weg is.

Bij mij in de plantenbak komt zeker geen ancistrus 🙂

wat is het advies...bijvoeren of vangen? heb er maar 1 van

de ansistrus is inmiddels verhuisd eens kijken of me planten nu wel blijven staan

En al enige vooruitgang zichtbaar ?

Een magere man Ancistrus cf Cirrhosus albino.
Deze vissen inderdaad bijvoeren met komkommer, aubergine, spinazie, sla, brocolli maar ook dierlijk voer.
Als hij geen honger heeft, blijft hij van je planten af.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan