Wat is er nieuw

Plecostomus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tamara1988
  • Startdatum Startdatum
T

Tamara1988

Guest
Hallo,

Ik heb een aquarium van 180 x 60 x60 waar op dit moment de plecostomus zit (in een gezelschapsaquarium). Aangezien hij hierin behoorlijk graaft en dit waarschijnlijk niet leuk is voor de andere vissen (en voor mij), willen wij hem in een andere aquarium zetten.

We zouden hem dan (in zijn eentje) willen zetten in een 160 x 55/60 x 50/60. Het glas hebben wij al staan en hoeven wij alleen maar in elkaar te kitten. Het glas hebben wij al een hele tijd, vandaar dat ik de breedte en de hoogte niet exact weet.

Deze bak zou ik dan volledig willen inrichten op hem en ik vroeg mij af of jullie met mij mee willen denken over hoe ik deze bak dan zou moeten inrichten.

Ik was zelf al aan het denken om aan de ene kant iets met stenen te doen zodat hij daarachter zou kunnen en aan de andere kant iets met (kien)hout. Maar hoe een en ander uit komt te zien, daar heb ik nog geen idee van.

Het is nog niet 100% definitief of deze bak gaat komen, maar ik zou op voorhand toch al idee�n hierover willen hebben, zodat dit kan meewegen.

Graag jullie idee�n! Misschien een foto's of iets dergelijks, want ik heb echt geen idee.

Alvast dank!

Deze dieren zijn niet heel veeleisend. Wat hout vinden ze vaak prettig. Wat stenen, misschien om een stenen pijp waar 'ie goed in kan te camoufleren. Je zou eventueel een paar grote echinodorus kunnen nemen en in een (vijverplanten) pot in de bak kunnen zetten om de boel wat op te fleuren. limnobium laevigatum is misschien ook een idee, dempt 't licht wat en is goed om de nitraat laag te houden.

Verder... wat ga je voor filter doen, het is een scheitbak zoals je weet.

oke dankjewel!

Ik wilde een EHEIM professionel 3 600 l of een Eheim 3(e) Professional 750 l voor deze bak kopen.

Maak er flink stroming in, Daar is hij op gebouwd.
Ja, en ronde keien in de bak.

Op youtube zie je genoeg films erover.
Zo zijn de meeste bodemvissen daar op gebouwd,he.
Stroming.

dankjulliewel voor de reacties 🙂

Is de EHEIM professionel 3 600 l goed genoeg?

Nog meer idee�n en tips zijn welkom! ik zal zelf uiteraard ook blijven zoeken!

Dankje!

De JBL's zijn inderdaad goedkoper. Alleen ik heb hier geen goede ervaring mee, qua geluid. Ik heb de E701 gehad op een oude bak en deze maakte nogal geluid, dus ik weet niet hoe het is als ik de E1501 pak. Dankjewel voor het meedenken 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan