Wat is er nieuw

Plots drijvend binnenfilter Dubai 120

De Eheim 2215 en 2217 zijn ook hele goede filters hoor. En erg stil.

Zijn deze ook voldoende voor deze maat-inhoud?
Stil klinkt als muziek in de oren! ;-)

Dat lijkt me een heel goed plan Jorinde. je zal zeker geen spijt krijgen van een buitenfilter. Mijn tip: kijk eens online wat deze filters kosten. Z**plus heeft bijvoorbeeld regelmatig leuke aanbiedingen. Ik heb mijn Jbl E901 daar ook vandaan.

Ik zou wel voor een merk als Jbl, Eheim of Fluval gaan. Dit is bewezen techniek die jaren mee kunnen gaan. Ik heb een Eheim en een Jbl op dezelfde bak als jij hebt draaien en deze zijn muisstil. Ik zou de bak zelfs op mijn slaapkamer durven zetten! Er staat bij mij ook een klein luchtpompje bij. Deze maakt meer geluid dan de 2 filters bij elkaar. Dit even ter indicatie.

Houdt er rekening mee dat je eventuele nieuwe buitenfilter nog wel 1 of 2 weken moet meedraaien met je binnenfilter om goede bacteri�n te verzamelen. Je kan dus niet zomaar je binnenfilter weghalen zodra je een nieuw filter hebt ge�nstalleerd.

Succes met je aankoop!!!

Gr Robin

Bedankt voor alle tips!

Verwarming moet daarom wel apart, weet nog niet hoe dit allemaal moet en welke verwarming er dan in moet. De verwarming van de binnenfilter is zeker niet meer bruikbaar als er een buitenfilter inkomt (of stel ik nu een hele domme vraag)?

Is dat gewoon zo'n staaf met een aparte stekker? Dan kun je die toch gewoon met een zuignap tegen de ruit aan vastmaken?

Ja, het is een staaf met stekker. Gelukkig.

Ik gebruik ook de verwarming uit het binnenfilter hoor Jorinde. Ik heb enkel bij de aqua winkel een houder met 2 zuignappen moeten kopen. De verwarming is volgens mij wel van redelijk goede kwaliteit. Hij doet wat hij moet doen.

Gr Robin

Inmiddels zit het binnenfilter dat steeds minder was gaan brommen er nog in (brommen duurde lange tijd omdat het kwam door teveel vuil, na vaak spoelen van de blauwe sponzen kwam dit goed). Door de zuignappen zit het nog steeds muurvast tot nu toe en alles werkt goed, water is helder. Wel veel penseelalgen gehad (zie ander topic) en die zijn nu verdwenen door de drie hongerige Siamese algeneters.

Inmiddels toch het buitenfilter besteld (wil meer ruimte) dus de wisseling kan binnenkort gaan beginnen 🙂 🙂 nadat het is ingedraaid (zou nog niet weten hoe dit in zijn werk gaat, eerst maar eens het filter ontvangen en bekijken).
En of de brede zwarte buis erin past.

Hebben de visjes en de planten straks meer ruimte als alles goed gaat!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan