plotselinge dood discus


R

RobB

Guest
vanochtend zat ik te kijken in mijn bak, het zag er allemaal goed gezond uit, alles mooi op kleur en zoals gewoonlijk nieuwsgierig en wachtend op voer, iedereen heeft gegeten.
Plotseling gaat een van mijn marlboros in een hoek staan en zakt langzaam met zijn kop naar beneden en drijft naar de bodem, ging plat liggen en was morsdood.
Dit alles heeft nog geen 5 min. geduurd, de dode vis was nog volledig op kleur. dat was balen.
de rest van de vissen lijkt niets mee aan de hand.
Direct waterwaarden nagekeken vooral op nh4 en no2, en dat was 0 dus goed, en no3 was 10
Wel onmiddellijk 60% van mijn water ververst.(kan nooit geen kwaad)
op dit moment zie ik geen afwijkingen, dus ?????

Gr. Rob.
 
Tja dat blijft gissen,spijtig is het zeer zeker.
 
Denk dat het met een ziekte toch wel wat langer duurt, hebben de anderen nergens last van?
 
Ik heb marc in maassluis nog even gebeld, en dit schijnt weleens voor te komen bij nakweek.
Het kan zelfs een hartaanval geweest zijn, wie weet.

Gr. Rob
 
tja bij een mens zou je zeggen een infarct.... maar ja of vissen dat ook kunnen krijgen....
 
algeneter12 zei:
Denk dat het met een ziekte toch wel wat langer duurt, hebben de anderen nergens last van?

Zo te zien niet.
 
Ik heb dit 1x gezien bij kardinalen. Ze zwommen in een grote school 200+ rond en en viel zo plotseling dood naar beneden. Ook heb ik eens een zwarte Zwaarddrager gehad die kerngezond rondzwom, ik loop naar de keuken, loop terug en ze lag toen dood op de bodem. Er zaten nog geen 2 minuten tussen.

Ws een hartstilstand of hartinfarct.
 
Kardinalen kunnen zich letterlijk doodschrikken,dat is bekend.
 
Mondeo zei:
Kardinalen kunnen zich letterlijk doodschrikken,dat is bekend.
Niet als er geen enkele reden is om te schrikken. Zoals in mijn voorbeeld.
 
In dit geval was er geen sprake van schrik of stress.
Hij was zelfs een van de grootste en meest etende vis(14cm+)
 
klinkt echt als een plotselinge circulatiestilstand, wel triest voor de vis. (en voor jou) Maar lijkt mij gelukkig geen besmettelijke ziekte, en dat is wel weer fijn.
Was het een oude vis?
 
Ik schat de vis op ongeveer 1jaar oud, hij was nog niet eens volwassen.
 
hmmm, tja maar goed misschien wel een hartafwijking. Kijk naar die jonge voetballers die plots dood op het veld neervallen.
 
Tja...wie weet.
zou misschien opgespoort kunnen worden met microscopisch onderzoek.
de andere discussen(7)hebben gelukkig geen idee, het is weer bisness as usual.
 

Terug
Bovenaan