Wat is er nieuw

Plug and play led controller "Superfish retro led multi T5"

florisv

Well-known member
Lid geworden
13 juli 2019
Berichten
133
Leeftijd
26
Goedemorgen iedereen,

Sinds kort heb ik op mijn Superfish Retro Led Multi T5 led verlichting de Superfish Retro LED+ Controller aangesloten maar wat is dit een slecht apparaat.
9 van de 10 keer staat de verlichting uit als ik terug kom van werk. Daarom mijn vraag wat een goede plug and play led controller is voor Superfish retro led multi verlichting.
 
Alle waar is naar z'n prijs. De Super Fish spullen hebben voor velen een aantrekkelijke prijs. De kwaliteit is navenant. Voor led verlichting, ook voor kleinere bakjes raadt ik altijd aan om te gaan voor een betere kwaliteit. Dit lijkt duur maar is het uiteindelijk niet. Nu moet er weer gekocht worden en dat is uiteindelijk toch duurder, afgezien van de ellende die je er tussentijds mee hebt. Waarschijnlijk is er niet zo gemakkelijk een vervanging voor te vinden. Mijn advies hier zou zijn vervang de verlichting en koop dáár een bijpassende, goede, controller bij.
 
Het makkelijkst zou dan een normale tijdschakelaar zijn, dan heb je alleen geen sunrise functie meer.

Of een TC420/21 maar dat is niet helemaal plug and play, daar zul je wat verloop stekkertjes bij moeten kopen, of de stekkertjes los knippen.
 
Het makkelijkst zou dan een normale tijdschakelaar zijn, dan heb je alleen geen sunrise functie meer.

Of een TC420/21 maar dat is niet helemaal plug and play, daar zul je wat verloop stekkertjes bij moeten kopen, of de stekkertjes los knippen.
Van de verlichting van Superfish zijn helemaal geen gegevens beschikbaar dus ik zou oppassen om er zomaar dingen op aan te sluiten. Men geeft alleen wattages aan voor de buizen. Een 55 cm. buisje is al 24 Watt. Een 85 buis is 39 Watt. Wanneer ik zie dat mijn JMB ledbalk van 90 cm. maar 27 Watt vraagt voor high power leds en wetende dat de leds van Superfish een zeer matige kwaliteit hebben en er bovendien ook nog kleur leds in zitten is het goed mogelijk dat er met afwijkende voltages gewerkt wordt. Ts doet er goed aan om eens goed in z'n bak te kijken of er in die zin wat te ontdekken valt, alvorens van alles te kopen.
 
Wat nou kopen.????

Betr instellen, met het manueel. nederrlands.
 
Laatst bewerkt:
Alle waar is naar z'n prijs. De Super Fish spullen hebben voor velen een aantrekkelijke prijs. De kwaliteit is navenant. Voor led verlichting, ook voor kleinere bakjes raadt ik altijd aan om te gaan voor een betere kwaliteit. Dit lijkt duur maar is het uiteindelijk niet. Nu moet er weer gekocht worden en dat is uiteindelijk toch duurder, afgezien van de ellende die je er tussentijds mee hebt. Waarschijnlijk is er niet zo gemakkelijk een vervanging voor te vinden. Mijn advies hier zou zijn vervang de verlichting en koop dáár een bijpassende, goede, controller bij.
Wat zou een goede lamp met eenvoudige plug en play controller zijn?
 
Wat heb je aan een duurdere als je hem niet goed instelt. met het manuel.?
 
Dat zijn de gewone TL buisjes, in dit geval is het LED, die werken gewoon op 12 volt zie ik

Met de 24 en 39 watt bedoelen ze dat de LED buis daar de vervanger voor is.

Hier zie je dat 39 watt TL wordt vervangen door 17 watt LED (85 cm)
Je hebt helemaal gelijk! De 85 cm zou dan 16 Watt zijn gevoed door 12 volt wat betekend dat elke led 0.38 watt is. (Er zitten 42 leds op 85 cm.) Wanneer je dan bedenkt dat er ook kleurleds inzitten.... Blijf ik toch van mening dat we hier spreken over een bedenkelijke kwaliteit.
 
Wanneer je dan bedenkt dat er ook kleurleds inzitten.... Blijf ik toch van mening dat we hier spreken over een bedenkelijke kwaliteit.
Ja het is een veredeld RGB Led stripje met een bijhorend lage output😀
 
Wat heb je aan een duurdere als je hem niet goed instelt. met het manuel.?
Heb ik geprobeerd, heb zelfs de controller nog een keer gereset en vervolgens alle tijden opnieuw erin gezet. maar de werking blijft niet heel geweldig.
 
Heb ik geprobeerd, heb zelfs de controller nog een keer gereset en vervolgens alle tijden opnieuw erin gezet. maar de werking blijft niet heel geweldig.
Nee klopt, superfish timers schijnen vaker niet helemaal 100% te werken.
Andere timers werkte er ook niet op dacht ik.

Enige echte oplossing is een “echt” lichtsysteem aanschaffen wat wel op een timer en/of controller kan werken.
 
Nee klopt, superfish timers schijnen vaker niet helemaal 100% te werken.
Andere timers werkte er ook niet op dacht ik.

Enige echte oplossing is een “echt” lichtsysteem aanschaffen wat wel op een timer en/of controller kan werken.
Daar ben ik nu ook naar aan het kijken, het enigste probleem is dat er een kap op mijn aquarium zit en daar past denk ik niet alle verlichting in. Ik ben nu aan het kijken naar een Juwel Multilux LED Buis Colour ik weet alleen niet welke controller daarbij kan.
 
Nee klopt, superfish timers schijnen vaker niet helemaal 100% te werken.
Andere timers werkte er ook niet op dacht ik.

Enige echte oplossing is een “echt” lichtsysteem aanschaffen wat wel op een timer en/of controller kan werken.
Welke oplossing zou volgens jou het beste zijn?
 
Watvoor kap heb je precies?
1565034429301.png


Dit is de kap, de verlichting heeft een afmeting van 60cm
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-08-05 om 21.42.47.png
    Schermafbeelding 2019-08-05 om 21.42.47.png
    342 KB · Weergaven: 136
Dat wat @Patrix zegt lijkt het meest voor de hand liggend.

Er zijn zover ik me herinner ook superfish aquaria met alles geïntegreerd en dan kan je niet zomaar de timer wisselen
 
Ja klopt in de Home versies zit een dimmer en sunrise functie ingebouwd, daar kun je (denk ik) niets tussen zetten.
Of je moet de sunrise functie uit kunnen schakelen en de Led op 100% zetten, wellicht dat er dan wel een TC tussen kan, maar dit is niet relevant voor dit topic.

@florisv als er maar één lamp aan hoeft is dit misschien nog een optie? die is helemaal plug and play.
Je zou er met een splitter zelfs beide lampen op kunnen zetten, waarbij je dan wel een zwaardere voeding zal moeten gebruiken.
 
Mijn huidige lampen zijn wel dimbaar, er zit namelijk ook aan afstandsbediening bij om de lampen te dimmen en de kleur te wijzigen.
 
Mijn huidige lampen zijn wel dimbaar, er zit namelijk ook aan afstandsbediening bij om de lampen te dimmen en de kleur te wijzigen.
Heb je een foto daarvan, en hoe het aangesloten zit.
Ik dacht dat je alleen de tijden kon instellen met die controller? en dan met een sunrise functie.
En hebben beide lampen dan zo'n kastje? of zitten ze samen op die controller?
 
Laatst bewerkt:
Heb je een foto daarvan, en hoe het aangesloten zit.
Ik dacht dat je alleen de tijden kon instellen met die controller? en dan met een sunrise functie.
En hebben beide lampen dan zo'n kastje? of zitten ze samen op die controller?
Ik heb maar 1 lamp aangesloten, en heb vandaag de Superfish Retro LED+ Controller ertussen vandaan gehaald. De lamp zit nu tijdelijk aangesloten op een innr smart plug hiermee kan ik mijn aquarium verlichting bedienen vanuit de Philips hue app en ook een timer instellen, het nadeel hiervan is alleen dat er geen sunrise effect is. Deze afstandbediening zit bij de lamp die nu boven het aquarium hangt:

1565113707142.png
 
Aah oké, maar dan kan je ook de kleuren niet meer regelen nu, alleen aan of uit?

Ik zou als je het echt allemaal wilt regelen beide buizen op een TC420/21 zetten, dan kan je de witte lamp en de gekleurde lamp helemaal naar wens instellen.
Alleen moet dan de stekker wel van de gekleurde lamp af, dat is een 4-polig stekkertje waarschijnlijk, heb je daar een foto van?

Ben je een beetje bekent met elektro?
 
Aah oké, maar dan kan je ook de kleuren niet meer regelen nu, alleen aan of uit?

Ik zou als je het echt allemaal wilt regelen beide buizen op een TC420/21 zetten, dan kan je de witte lamp en de gekleurde lamp helemaal naar wens instellen.
Alleen moet dan de stekker wel van de gekleurde lamp af, dat is een 4-polig stekkertje waarschijnlijk, heb je daar een foto van?

Ben je een beetje bekent met elektro?
Heb net even een foto gemaakt, dit is de stekker die aan de gekleurde lamp zit:
Schermafbeelding 2019-08-09 om 10.02.35.png


is er voor een TC420/21 niet een verloop stekker naar dit formaat?
 
Jahoor, ff opmeten en bestellen.
Gok 5,5mm plug
top ga ik dat even doen, waar kan je een TC420/21 bestellen of zijn er ook winkels in de buurt van Arnhem waar je deze kan kopen?
 
123ledstrip.nl abcled.nl ledstripkoning.nl vidaxl.nl ledstunter.nl

Eigenlijk iedere webshop die led verkoopt heb je redelijke kans dat ze een tc420 verkopen.

Maar op Ali zijn ze voor een drol en 3 knikkers te krijgen, net als de stekkers
 
Gok 5,5mm plug
Heb net even een foto gemaakt, dit is de stekker die aan de gekleurde lamp zit:

Wel raar dat het een 2-polige stekker is want je kan de kleuren toch apart regelen? dan zou het namelijk een 4-polige stekker moeten zijn.
Dit stekkertje is waarschijnlijk de voeding naar het regelkastje, de draad die tussen het kastje en de lamp is de draad die straks op de TC420 moet komen.
 
Wel raar dat het een 2-polige stekker is want je kan de kleuren toch apart regelen? dan zou het namelijk een 4-polige stekker moeten zijn.
Dit stekkertje is waarschijnlijk de voeding naar het regelkastje, de draad die tussen het kastje en de lamp is de draad die straks op de TC420 moet komen.
Ja de kleur is apart te regelen, tussen de lamp en het einde van de steller zit ook geen kastje.
 
Hoe kan je de kleuren dan regelen, dan moet er iets in de lamp zelf zitten, dat kan je dan met de TC420 niet regelen straks, enkel de sterkte kan je dan regelen.
 
Hoe kan je de kleuren dan regelen, dan moet dat er iets in de lamp zelf zitten, dat kan je dan met de TC420 niet regelen straks, enkel de sterkte kan je dan regelen.
De kleuren regel ik nu met een afstandbediening.
 
Ja dat weet ik, maar er moet dus ergens iets zitten wat die kleuren regelt, waarschijnlijk zit dat in de behuizing van de lamp dan.

En de sterkte van de lamp regel je ook met de afstandsbediening?
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo even lekker gewandeld
      Terug
      Bovenaan