Wat is er nieuw

Pluis-schimmel bij tetra?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ladygup
  • Startdatum Startdatum
L

ladygup

Guest
Goeiemorgen.
Gisteren ontdekte ik bij 1 kardinaal tetra een witte bult aan de zijkant van zn lijf. En daar groeien witten haren/pluizen op???
Nou kwam ik er achter na wat lezen en zoeken hier op het forum dat dat waarschijnlijk schimmel is.
Nu is mijn vraag, (hij zit al appart) is het een kwestie van tijd voordat de rest het heeft?
Ik heb wat garnalen. rode minors, kegelbarbeeltjes en tetras en en een super grote algen eten. Zo'n zwarte met witte stippen.
En gaat dit vanzelf over?

Groeten, An. (die gelijk in de stress schoot)

Jeetje,lijkt wel dat er de laatste tijd een enorme schimmel epidemie heerst onder de tetra's!
Flink balen An,lastig om te zeggen dat binnenkort ook de rest van je vissen dit wel of niet gaan krijgen.
Heb je een foto van de vis? als het echt schimmel is zou een behandeling met een medicijn wat speciaal voor schimmel bestemd is wel verstandig zijn.

Ik heb hem apart gezet in een bak met een witte bodem :-(
dus de schimmel is niet op de foto te krijgen.
Maar even een flesje esha2000 aanschaffen is een goed plan denk ik?
En ik begrijp dat het best zo kan zijn dat de rest van mn vissen het niet krijgt??

Zit de vis op de bodem dan? zelf als dat het geval is moet het mogelijk zijn om een foto te maken hoor 😉
Straks is het een wond met uitstekende parasieten bv en begin je niks met escha...

Kan inderdaad dat de rest van de vissen niet ziek worden als ze het nog niet zijn maar is niet altijd gelijk aan de buitenkant te zien natuurlijk dus het risico is ook aanwezig dat de rest ziek is of nog kan worden.

ik ga ff opzoek naar een glazen bak, en tracht wat foto's te maken.
Ik kom hier nog op terug!
Moet nu alleen eerst ff aan het werk.
In ieder geval bedankt voor je reaktie's!

Heb ik weer........ vis is uitgestapt...
Ach een flesje esha2000 op voorraad is nooit weg toch ;-)

Zonde!

Maar je hebt nog andere kardinalen dus? Misschien is het verstandig alsnog even wat te gaan lezen over ziektes en medicatie?

Volgens mij zijn er de nodige forumleden die de volgende link als hulpvol beschouwen: http://www.bassleer.com/diagnosis_fish_diseases

~ Ivo

ladygup zei:
Ach een flesje esha2000 op voorraad is nooit weg toch ;-)

Ach als je de winkelier en fabrikant wilt sponsoren niet. 😉 Esha2000 werkt al jaren niet meer. De samenstelling is nog hetzelfde als in de jaren 70. En vrijwel alles is er resistent voor.

Dan kan je beter de middelen van JBL kopen 3x zo duur maar dan heb je iets wat w�l werkt.😉

Ivo, ik heb nog 11 tatra's over en die zwemmen nog vrolijk door mn bak.
En ook mn andere vissen hebben geen pluis op hun zijkant ;-)

Botia, ik heb de bon nog, dus het flesje esha2000 ruilen is geen probleem.
JBL zei je? dat is beter?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan