Poecilia reticulata of Poecilia wingei?


R

Reitse1266

Guest
Ik heb laatst op Marktplaats een aantal Neocaridina garnalen gekocht. Maar in het plastic zakje zaten niet alleen garnalen, maar ik vond ook een gup. Het lijkt sterk op een vrouwtje, maar ik weet niet of het een 'gewone' is of een endler.


dLDdFs30RCOnxWqGp9Gk+g.jpg




qasCOwojRTyPMsKOVEZmtQ.jpg
6zEcmmYlQZ6J24vovWBbTA.jpg





Sorry voor de onduidelijke foto's, maar het is een erg beweeglijke vis. Als niemand er iets van kan maken met deze foto's, zal ik straks even de telefoon van mn vader erbij pakken :cooll:
 
Poecilia reticulata! Vrouwtjes van de wingei hebben sowieso nooit kleur in de staartvin.
 
Poecilia reticulata! Vrouwtjes van de wingei hebben sowieso nooit kleur in de staartvin.
Ik ben niet echt thuis in de levendbarenden, is dit echt een wet van Meden en Perzen of meer een vuistregel?

En wat betreft een kruising tussen Endler en Guppen? Hebben die kleur in de staart? M.a.w., kun je zuivere Endlers op deze manier bevestigen?
 
Zuivere Poecilia wingei hebben nooit kleur in de staartvinnen.

Bij kruisingen zie je dat wel eens maar nooit zo'n panter tekening. Meestal is het een blauw of geel vlekje. Meestal hebben die ook kleurloze vinnen. Dus dat maakt het allemaal niet makkelijker.
 
"Elke gup is een vis, maar niet elke vis is een gup".

Waar slaat dit op?
Een wingei vrouw heeft een kleurloze staart, maar niet elke vrouwengup met een kleurloze staart is een wingei gup.
Moeilijk dus.

Voorlopig moet je maar gewoon vertrouwen op de aquariumboer.
Als er op het verkoopbakje staat dat er Wingei vrouwen in zitten en de staartjes zijn kleurloos dan zit er niet veel anders op dan er op te vertrouwen dat dat ook zo is.
 
Waar slaat dit op?
Een wingei vrouw heeft een kleurloze staart, maar niet elke vrouwengup met een kleurloze staart is een wingei gup.
Moeilijk dus.
Eens! Maar een exemplaar met een gekleurde staartvin is nooit een zuivere Endler.
 
Inderdaad.
Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen. :)
 

Terug
Bovenaan