Poecilocharax weitzmani


Xiano #pareldanio

Well-known member
Lid geworden
20 augustus 2019
Berichten
333
Leeftijd
18
Ik wil deze houden in een 50 liter aquarium,
ik wil ze goed verzorgen, dus wil ik alle belangrijke informatie te weten komen.

En ik wil ook wel ervaringen met deze visjes lezen, dus iedereen die deze vis heeft gehouden of hier info over weet mag iets sturen.

Ik ga deze trouwens samen met vuurgarnalen houden, en die wil ik kweken dus info over vuurgarnalen is ook welkom.

Misschien ga ik ook wel de poecilocharax weitzmani proberen kweken. Dus info hiervoor mag ook.
 
Vuurgarnalen zijn erg makkelijk en kweken snel en daarbij kun je ze prima op kraanwater houden. Wellicht zal er af en toe een ong worden weggesnoept maar als je wat schuilplekken maakt dan komt dat met de Vuurtjes vast goed.
 
Ja, er mogen wat kleintjes opgegeten worden, het is zelfs de bedoeling om altijd wat voer te hebben voor de poecilocharax weitzmani.
 
Hallo,
Ik ben nieuw op dit formum.
Maar ben al erg lang op zoek naar Poecilocharax Weitzmani (heb ze in mijn jeugd gehouden). In de handel is er echter niet aan te komen.
Heeft er iemand goede kweekresultaten. Of weet waar gezonde vissen te koop zijn.
 
Hallo,
Ik ben nieuw op dit formum.
Maar ben al erg lang op zoek naar Poecilocharax Weitzmani (heb ze in mijn jeugd gehouden). In de handel is er echter niet aan te komen.
Heeft er iemand goede kweekresultaten. Of weet waar gezonde vissen te koop zijn.
 
Hallo,
Ik ben nieuw op dit formum.
Maar ben al erg lang op zoek naar Poecilocharax Weitzmani (heb ze in mijn jeugd gehouden). In de handel is er echter niet aan te komen.
Heeft er iemand goede kweekresultaten. Of weet waar gezonde vissen te koop zijn.
Ruinemans heeft ze op voorraad dus elke degelijke aquariumwinkel kan ze voor je bestellen als je vraagt.
 
Die link kan niet goed zijn. Ze worden ongeveer 4cm groot, maar bij deze link staat dat het loricidae zijn van 30 cm.
 
Die link kan niet goed zijn. Ze worden ongeveer 4cm groot, maar bij deze link staat dat het loricidae zijn van 30 cm.
Dat is de info van een L-nummer, als je iets verder scrollt krijg je de goede info. Overigens geen idee waarom die algemene info van die L-nummer daar staat.
 
Hallo,
Ik ben nieuw op dit formum.
Maar ben al erg lang op zoek naar Poecilocharax Weitzmani (heb ze in mijn jeugd gehouden). In de handel is er echter niet aan te komen.
Heeft er iemand goede kweekresultaten. Of weet waar gezonde vissen te koop zijn.
Heb je ze al gevonden?

Ik heb ze zelf al een tijdje, ik heb ze gekocht bij aquarium Neon waar ik stage volg. Doordat ik er stage doe kon ik mijn eigen keuze maken aan vissen die het gezondste leken. Ze zijn zeer gezond bij mij, ik heb 1 mannetje dat zeer mooi en zeer gezond staat. Ze eten allemaal mee van het droogvoer en laten zich goed zien. Bij deze vissen is het goed om bijzonder goed op te letten als je ze koopt dat ze niet te dun zijn.
 

Terug
Bovenaan