Poelslakken?


B

Bartvl

Guest
Mijn aquarium is nog aan het indraaien en nu zit ik met zeer veel slakken. Is het correct dat dit de poelslak is? En ben ik dan best om ze zoveel mogelijk te verwijderen?
Voorlopig zie ik ze hoofdzakelijk op het glas en bodem zitten en maar af en toe op de planten. De planten zien er ook nog goed uit. Maar tot nu toe aten ze uiteraard al het visvoer op dat ik erin deed om op te starten :rolleyes:....

slak1.jpg
slak2.jpg
 
Ze zijn ook handig tijdens indraaien. Eten alg en scheiden afvalstoffen af. En vaak verdwijnen ze na een tijdje als je bak lekker draait. Geen idee waarom
 
Het zijn inderdaad Poelslakjes en kunnen geen kwaad hoor.
 
ok, bedankt voor de info! Dan laat ik ze zitten. Ze waren begonnen met 2 en nu zijn het er al bijna meer dan 100.... Zolang ze van de planten blijven is het goed :)
 
Vaak wordt het een plaag als er veel voer is. Je zou indien je dat wil ze kunnen wegzuigen met een stuk slang.
 
Dat verklaart dan de toename aan slakken... Ik had na 3 weken nog geen NH4, NO2 of NO3 en heb dan een aantal keren voer in de bak gedaan om extra vervuiling te krijgen. Tot ik besefte dat de slakken het opeten natuurlijk! Zal alles nog wat op zijn beloop laten dan.
 

Terug
Bovenaan