poetsende bewoners 60 cm


Rubz

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2016
Berichten
2,221
Leeftijd
34
Dag aquariuanen,

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er weinig algenetende visjes geschikt zijn voor een 60 cm aquarium. Ik zal vast niet de eerste zijn die dit vraagt, maar kon op het forum zo gauw niets vinden.
Zijn er algenetertjes die solitair gehouden kunnen worden in 60x30x35 :S

Anders lijken garnalen mij ook een leuk alternatief.

Alvast bedankt,
groetjes Ruben,
 
Voor 60 cm zijn er inderdaad geen solitair te houden algetende vissen. Otocinclus soorten kunnen wel, masr dat zijn groepsdieren...
 
bedankt voor bevestiging. Guess I'm sticking to shrimps then!
 
Garnalen zijn �berhaupt zeer goede 'poetsers'. ;)
En als het gaat om de poetsende eigenschap.. Multidentata Japonica's zijn niet te overtreffen.

Edit: Ik weet verder niets van je aquarium maar realiseer je wel dat de combinatie visjes/garnalen nogal spannend kan zijn.
Mocht dat in de planning zitten (heeft deze bak al vissen?) dan heeft het zin de inrichting op orde te hebben/krijgen en even goed te kijken naar de juiste garnalensoort.
 
Ja ik ben me nu wat aan het inlezen. Heb er 14 neon tetra's in, 2 guppen, en een koppel colisa lalia. Ik hoef niet perse te kweken met de garnalen. Besef al dat ik niet het meest ideale visbestand heb. De neons eten de kleintjes al, laat staan de lalia's. Toen dacht ik aan 2 waaierhand. Maar de lalia's houden van weinig stroming.. Genoeg organisch materiaal op de bodem, maar niet in het water... Suggesties? :)
 
guppen zijn mannetjes. (besef ook dat hier tegenstanders van zijn). Dus gelieve on topic::)
 
Ohja, en lalia's in een 60 cm is ook discutabel..
 
Maar waarom wil je er nu iets anders bij? Echt puur voor het poetswerk?
Want uiteindelijk zullen alle dieren die je toevoegt meer belasting met zich meebrengen, ook poetsers moeten eten ;)
 
Nee omdat het me leuk lijkt:), maar het moet wel kunnen natuurlijk.
 
Een stuk of wat flinke Japonica's zal wel gaan, lijkt me. Die leveren nauwelijks belasting op en zijn te groot om als voer gezien te worden.
 
bedankt voor de reacties.
 
Een klein blijvende L-nummer zoals de L129 zou misschien nog kunnen. Al zullen deze niet zo heel veel poetsen denk ik :p Vervuilen kunnen ze ook wel....
 

Terug
Bovenaan