Poging op het droge


Gaaf!
Ik ben ook zo iets van plan in de nabije toekomst, maar dan met Lygodactylus williamsi en misschien een kikkertje.
Ga je ook iets met water doen in de vorm van een waterval?
 
Dankje allen! :D ben zeer tevreden met het resultaat tot nu toe, tuurlijk moeten er nog wat dingetjes gedaan worden
Gaaf!
Ik ben ook zo iets van plan in de nabije toekomst, maar dan met Lygodactylus williamsi en misschien een kikkertje.
Ga je ook iets met water doen in de vorm van een waterval?
Was eerst wel de bedoeling, maar toen ik las dat gekko's soms nog wel een beetje klunzig zijn heb ik het maar niet gedaan, phelsuma's kunnen al in een klein plasje water verdrinken en wil geen risico nemen.
 
Niet echt een update van de bak want daar is nog niet veel in veranderd, ben momenteel bezig met het maken van lianen door jute in te smeren met silicone en vervolgens te draaien en vervolgens in te smeren met turf strooisel.
20171218_151707.jpg


Ook heb ik nog in de linker boomstam een plateautje gemaakt waar ze kunnen verstoppen als ze willen.
Kan alleen niet verder momenteel omdat m'n bus met silicone leeg is :Dk dus vanavond even een nieuwe bus halen.

Zojuist ook nog een leuk pakketje ontvangen, ben alleen zo stom geweest om een T-stukje te bestellen zodat ik meerdere nozzles erop aan kan sluiten.
Hopelijk dat ik die hier ergens in de buurt nog kan vinden en anders maar nog bestellen.
20171218_144259.jpg
 
Heel tof, die liaan! Creativiteit zit wel goed bij jou, of het nu onder of boven water is ;)
Heb er even een aantal gemaakt nu, liggen lekker te drogen :Dk
En ja, als je een beetje creatief ben kan je aardig ver komen.

Schuilplaats of wat de beestjes het ook als willen beschouwen komt er ook al wat beter uit te zien.
20171218_212846.jpg
20171218_212918.jpg
 
Dat is echt gaaf.... Ben erg benieuwd hoe het straks oogt met dier ;)
Kan ook niet wachten, maar duurt sowieso nog wel ffies want moet nog aardig wat dingen doen.
Onder andere moet ik ook nog een kastje maken waar de bak op komt te staan, en ook nog allerlei dingen kwa decoratie.
 
Die schuilplaats is echt de parel van de bak. Precies een holle boom!
Vind ik ook inderdaad, kon die boomstam niet aan m'n ogen voorbij laten gaan voor 2 tientjes, was eerst 1 geheel maar moest hem met pijn in m'n hart door midden zagen om te laten passen :sorry:
 
Weer een paar foto's, lianen zijn allemaal klaar en liggen te drogen.
20171222_171815.jpg

Ook heb ik nog een mooi stuk hout bewerkt door het schors eraf te halen zoals ik al aangaf, vervolgens bewerken met epoxy en bestrooien met turf.
20171222_171852.jpg
Eerst was het de bedoeling om zelf een kastje te maken maar m'n pa had nog een kastje op z'n zaak staan waar niks meer mee werd gedaan dus heb ik die vandaag boven gezet.
Hier een totaaltje van hoe het eruit ziet.
20171222_171443.jpg
 
Hoop dat er genoeg gladde oppervlakken zijn, trouwens... die ruwe kanten, ik weet niet of Phelsuma daar heel blij mee is?
 
Hoop dat er genoeg gladde oppervlakken zijn, trouwens... die ruwe kanten, ik weet niet of Phelsuma daar heel blij mee is?
Klopt, de takken zien er erg ruw uit maar zijn nog redelijk glad omdat ik er overheen gegaan ben met een fijn schuur papiertje. Dus kwa gladde oppervlaktes zit het wel goed denk ik.
 
Hier weer even een update,
Bodem ontvangen en erin gezet.
Ook nog een daylight basking spot binnen gekregen van exo terra 50w maar leek niet genoeg warmte af te geven.
Dus vandaag nog even een intense spot gehaald van exo terra 50w en blijkt toch al wat beter te werken (30 graden onder de spot en 24 onderin, alleen links en rechts van de bak nog wat koeler waar ik me zorgen om maak.

De bodem bestaat uit een 5 cm laag van hydrokorrels met daarop een hydro fleece en vervolgd met een laag exo terra rainforest wat goed de vochtigheid omhoog houd.

Ook nog een paar plantjes gehaald onder andere varens en een bromelia, natuurlijk is dit nog niet alles en wordt er meer toegevoegd later.
20180104_172438.jpg
20180104_172446.jpg
 
Is het zo belangrijk overal dezelfde temperatuur te hebben dan? Lijkt me dat de diertjes zo kunnen kiezen of ze de warmte opzoeken of juist niet.. Ziet er iig al goed uit!
 

Terug
Bovenaan