Polypterus vrouwtjes vechten


T

Thomass

Guest
Hoi iedereen, ik heb vanmiddag 2 nieuwe polypterus endlicheri vrouwtjes gekocht, nu is er 1 aan het vechten met een ander endlicheri vrouwtje die er al langer in zit. Is dit gewoon vechten om te kijken wie de baas is?
 
Update: nu liggen ze weer vredig naast elkaar😅vreemde beesten zijn het wel.... eerst flink knokken en dan weer vriendjes😂
 
Ik heb nog even 1 vraagje; ik heb ze gekocht als polypterus endlicheri endlicheri maar het zijn De Polypterus endlicheri congicus(polypterus Congicus) weet iemand hoe groot die uiteindelijk worden? Normaal lees ik me in hoor maar ik dacht dus dat ik endlicheri’s had gekocht😅
 
Hoi iedereen, ik heb vanmiddag 2 nieuwe polypterus endlicheri vrouwtjes gekocht, nu is er 1 aan het vechten met een ander endlicheri vrouwtje die er al langer in zit. Is dit gewoon vechten om te kijken wie de baas is?
De nieuwe komen het territorium binnen van degene die er al was, en dan kan het er wel even pittig aan toe gaan.
Normaal gezien leidt het zelden tot verwondingen.
 
Ik heb nog even 1 vraagje; ik heb ze gekocht als polypterus endlicheri endlicheri maar het zijn De Polypterus endlicheri congicus(polypterus Congicus) weet iemand hoe groot die uiteindelijk worden? Normaal lees ik me in hoor maar ik dacht dus dat ik endlicheri’s had gekocht😅
Lengte blijft hetzelfde, de tweede soortnaam duid specifieker aan van welk verspreidingsgebied ze zijn.
 
O ze zien er wel anders uit dus wel degelijk een andere soort, Congicus heeft meer strepen en heeft een puntigere kop
Oh... heb zelf wel geen ervaring met deze soort.
Dit is wat ik vond op @AquaInfo

Deze onderkaaksoort bestaat twee varianten, met ieder een specifiek verspreidingsgebied:

  • Polypterus endlicheri endlicheri (Gezadelde kwastvinsnoek)
  • Polypterus endlicheri congicus (Congo kwastvinsnoek)

 
Oh... heb zelf wel geen ervaring met deze soort.
Dit is wat ik vond op @AquaInfo

Deze onderkaaksoort bestaat twee varianten, met ieder een specifiek verspreidingsgebied:

  • Polypterus endlicheri endlicheri (Gezadelde kwastvinsnoek)
  • Polypterus endlicheri congicus (Congo kwastvinsnoek)

Ah ff lezen
 
Hebben mensen deze spectaculaire video ooit al weleens gezien?:


heel erg vet
 
Snel een volledig verbod op het houden en verkopen van dit soort vissen...dat zou spectaculair zijn.
 
Lengte blijft hetzelfde, de tweede soortnaam duid specifieker aan van welk verspreidingsgebied ze zijn.
niet helemaal waar trouwens. Congicus wordt net wat groter. Maar hij groeit wel stukken sneller dan endlicheri. Sterker nog volgens MFK is het de snelst groeiende. Dus reken maar dat als je nu een bak kleiner dan 2meter hebt je binnen een jaar moet gaan upgrade als je hem niet wilt vergroeien. Dus ik zou maar snel een zwembad gaan neerzetten
 

Terug
Bovenaan