pomp gezocht die 6m omhoog kan pompen


mart¡¿n

Member
Lid geworden
22 oktober 2017
Berichten
14
Leeftijd
32
hallo ik ben van plan om volledig over te stappen op osmosewater. alleen kan ik het water alleen maar in de garage aan maken. dus ik ben op zoek naar een opvoerpomp om het aan gemaakte water mijn bak in te pompen dit is in principe niet z'n probleem als het aquarium op de benedenverdieping stond. maar deze staat op de 1ste verdieping. dit betekent dat de pomp ongeveer 5 a 6 meter omhoog moet kunnen pompen met een pomp snelheid van ongeveer 540/1080 l/h. hebben jullie toevallig suggesties want ik weet zo snel geen opties meer kom iedere keer bij dompelpompen uit die veels te krachtig zijn.
 
Zal zo 123 niet meevallen want met zo'n opvoerhoogte kom je volgens mij automatisch aan een enorme capaciteit.
Misschien dat bv een Eheim opvoerpomp van 2100 liter die een hefhoogte heeft van 3.70 bij een langere afstand ook verpompt alleen minder liter per uur doet en je dan aan jouw gewenste hoeveelheid komt.
Of dit zo werkt en de pomp niet te warm gaat worden oid weet ik niet.

Aan de andere kant bedenk ik me dat jij met je bak iets van 30 liter per week hoeft te verversen dus waarom zou je dan moeite doen voor 3 emmertjes die je 1 verdieping hoger moet dragen?! ;)
 
was hier ook al bang voor dat het lastig ging worden. vandaar dat ik de vraag hier ook stel. ik ververs wekelijks 50% dat komt neer op 90L en waarschijnlijk start ik dit jaar nog een ander aquarium van ongeveer 100L inhoud dus zou in theorie 140L wekelijks verversen. vandaar dat ik opzoek ben naar een pompje:D
 
Volgens mij zijn er zowel hoge druk vijverpompen (tot 3 bar) die dus 30 meter omhoog kunnen pompen, van onder andere AquaForte. Wat de capaciteit bij een opvoerhoogte van 6 meter is weet ik niet.

Verder zou een gardena besproeiingspomp/hydrofoorpomp of regentonpomp ook een optie kunnen zijn. Alleen ook hier heb ik geen enkel idee van de capacitieit bij de door jou gevraagde opvoerhoogte.

Denk dat een plunjerpomp ook moet kunnen, weet allee niet of deze te koop zijn, maar technisch is dat geen probleem


https://www.adejongth.nl/producten/vloeistofpompen/plunjerpompen/
 
Wat is het probleem om een slang naar de 1ste etage aan te leggen en daar dan het osmose apparaat op aan te sluiten? De afvoer kan dan gewoon in de (duo) afvoer van de wasmachine.
 
Jebao dcs pompen komen ook een heel eind dacht ik.

Maar anders idd een beregeningspomp moet ook lukken..

Maar wat is het probleem als ze te krachtig zijn? Je zou er altijd een kraan in kunnen doen om hem te knijpen
 
was hier ook al bang voor dat het lastig ging worden. vandaar dat ik de vraag hier ook stel. ik ververs wekelijks 50% dat komt neer op 90L en waarschijnlijk start ik dit jaar nog een ander aquarium van ongeveer 100L inhoud dus zou in theorie 140L wekelijks verversen. vandaar dat ik opzoek ben naar een pompje:D


Ah op die manier,ik volg je! ;)
Ga je dan de ei methode doen omdat je wekelijks 50% gaat verversen?
 
Volgens mij zijn er zowel hoge druk vijverpompen (tot 3 bar) die dus 30 meter omhoog kunnen pompen, van onder andere AquaForte. Wat de capaciteit bij een opvoerhoogte van 6 meter is weet ik niet.

Verder zou een gardena besproeiingspomp/hydrofoorpomp of regentonpomp ook een optie kunnen zijn. Alleen ook hier heb ik geen enkel idee van de capacitieit bij de door jou gevraagde opvoerhoogte.

Denk dat een plunjerpomp ook moet kunnen, weet allee niet of deze te koop zijn, maar technisch is dat geen probleem


https://www.adejongth.nl/producten/vloeistofpompen/plunjerpompen/


die regentonpompen lijken me wel wat en komen redelijk in de buurt kwa pomp capaciteit ga hier meer info over op zoeken.

Wat is het probleem om een slang naar de 1ste etage aan te leggen en daar dan het osmose apparaat op aan te sluiten? De afvoer kan dan gewoon in de (duo) afvoer van de wasmachine.

er is op de eerste verdieping helemaal geen water aansluiting laat staan een afvoer en wik graag een opslagvat plaatsen.

Jebao dcs pompen komen ook een heel eind dacht ik.

Maar anders idd een beregeningspomp moet ook lukken..

Maar wat is het probleem als ze te krachtig zijn? Je zou er altijd een kraan in kunnen doen om hem te knijpen

het flink knijpen van een pomp kan het levensduur verkorten wil dit zo veel mogelijk voorkomen. niet dat hij veel zal draaien maar goed.

Ah op die manier,ik volg je! ;)
Ga je dan de ei methode doen omdat je wekelijks 50% gaat verversen?

een soort van verkapte ei ik voeg iets minder planten voeding toe maar ververs wel 50% heb hier in het verleden goede ervaringen mee op gedaan en met minder verversen kwamen er altijd problemen die verdwenen toen ik standaard meer ging verversen. maar dat zal wel iets tussen me oren zijn verwacht ik
 

Terug
Bovenaan