Wat is er nieuw

Pomp kapot

buitenfilter?
JBL of Eheim allebei goede ervaringen mee en voor de toekomstige bakbezetting geen weggegooid geld.
De dame die de vissen wilde opvangen, wil er nog maar 1 opvangen. Had te maken met haar beperkte pomp.

Mijn vissen zitten nu nog bij mij en ik ga een paar dagen weg. Omdat de pomp het niet doet, verschoon ik elke dag 3/4 water.
Maten bak:
110 cm breed
50 cm diep
60 cm hoog (zonder onderkast)

Geen idee hoeveel liter dat is.
Ik vond in de kast nog twee binnenfilters:

Tetra IN 660 Plus (voor 50-100 liter)
Tetra IN 300 Plus ( voor 10-40 liter)

Is het een idee om die aan te sluiten in de bak? Zouden de vissen een paar dagen zonder waterwissel dan overleven?

Ik vond in de kast nog twee binnenfilters:

Tetra IN 660 Plus (voor 50-100 liter)
Tetra IN 300 Plus ( voor 10-40 liter)

Is het een idee om die aan te sluiten in de bak? Zouden de vissen een paar dagen zonder waterwissel dan overleven?

Je hebt een grote kans op een amoniak en nitriet piek.
Die filters zijn sowieso niet ingedraaid en misschien dat er voldoende bacterien over zijn op de media van je oude filter mocht dat nog steeds onder water staan en dan zou je dat er in kunnen knutselen.

Zonder water wissel en filter met ingedraaide media voor een paar dagen heb je een redelijke kans dat je terug komt bij dode vissen.

Dat is het laatste wat ik er over zeg.

Wat is een paar dagen? Ik zou voor vertrek bv 75% verversen en na vertrek dan niet voeren want dat houden ze wel enkele dagen uit.
Misschien kun je stukken spons uit de oude filter kunnen overzetten maar garantie heb je niet.

Je hebt een grote kans op een amoniak en nitriet piek.
Die filters zijn sowieso niet ingedraaid en misschien dat er voldoende bacterien over zijn op de media van je oude filter mocht dat nog steeds onder water staan en dan zou je dat er in kunnen knutselen.

Zonder water wissel en filter met ingedraaide media voor een paar dagen heb je een redelijke kans dat je terug komt bij dode vissen.

Dat is het laatste wat ik er over zeg.
Dankjewel. Dan kan ik eigenlijk niet weg. Er is niemand die de waterwissel voor me doet.

Hoelang ga je dan weg? Natuurlijk is niet weggaan het best .
Ik ga nu een paar dagen weg, mijn moeder wegbrengen. En onze familie en vrienden wonen op afstand. We gaan geregeld weg. En in de vakanties gaan we op reis. at ging altijd goed met de vissen. Pomp werkte en buurvrouw gaf voer of er lag zo'n wit blokje. Maar nu is de pomp kapot. En mijn leven veel drukker.

En het vissenasiel was geen optie?
Of aan de lfs vragen of ze een paar dagen mogen logeren tegen een vergoeding?

Lfs? Vissenasiel is 3 uur heen, 3 uur terug, kan wel als we langer weggaan. Maar we zijn vaak paar dagen weg en dierenasiel is mega omrijden. Dat red ik niet.

Je moet ff denken in oplossingen, niet in problemen. Je bent nu al sinds woensdag bezig en er is nog (steeds) geen oplossing terwijl je het probleem al op had kunnen lossen volgens mij door naar een winkel te bellen en je probleeem uit te leggen

Je moet ff denken in oplossingen, niet in problemen. Je bent nu al sinds woensdag bezig en er is nog (steeds) geen oplossing terwijl je het probleem al op had kunnen lossen volgens mij door naar een winkel te bellen en je probleeem uit te leggen
Ik heb de lokale winkel gevraagd. Die zit er niet op te wachten, wil niet.

Ik zal na maandag wat verder bellen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan