Pomp t.b.v. Co2 diffusie.


Bertjeblup

Well-known member
Lid geworden
2 januari 2022
Berichten
216
Locatie
Grun'n
Ik heb een Taifun inline diffuser om C02 direct in een stromend water toe te dienen.
Normaliter te gebruiken bij een extern filter. Nu heb ik een prima werkend intern filter, standaard Juwel Rio 450.
Nu heb ik het idee om hem te gebruiken met een stromingspomp.

Zoiets als dit:

aquariumpomp-n-rmc-1.jpg


Zijn er mede Aquarianen die hier ervaring mee hebben?

Het is de bedoeling de pomp dus extern te plaatsen.

Tweede stap zal zijn de pomp te schakelen met de Co2 controller. Dus pas pompen bij Co2 toevoeging.

Roept u maar!!
 
Ik zou zelf voor een reactor gaan in dit geval. Overigens lijkt het mij beter dat de pomp blijft draaien, wat betreft kalk afzetting.

Groeten Bob
 
Ik heb voor de zeewaterbak natuurlijk ook zo n pomp en als je 2-3x per jaar hem even in de natuurazijn legt dan is de kalk zo weer weg.
 
Ik heb een Taifun inline diffuser om C02 direct in een stromend water toe te dienen.
Normaliter te gebruiken bij een extern filter. Nu heb ik een prima werkend intern filter, standaard Juwel Rio 450.
Nu heb ik het idee om hem te gebruiken met een stromingspomp.

Zoiets als dit:

aquariumpomp-n-rmc-1.jpg


Zijn er mede Aquarianen die hier ervaring mee hebben?

Het is de bedoeling de pomp dus extern te plaatsen.

Tweede stap zal zijn de pomp te schakelen met de Co2 controller. Dus pas pompen bij Co2 toevoeging.

Roept u maar!!

Wat zie je als voordeel om de pomp gelijk te schakelen met de toediening van co2?
 
Af en toe wat rust in de bak wat stroming betreft.
En de rest van de tijd dus onrust in je bak? Het is mij niet duidelijk wat er wordt gezien in stroming. Stroming, zeker een te sterke stroming kan zeer negatief zijn. Gaan voor een goede waterdistributie in je bak is in de meeste gevallen ruim voldoende.
 

Terug
Bovenaan