Pompbehuizing Primo 110


P

PvdV

Guest
Goedendag,

Wij zijn een beginnend aquaria beheerder. Wij hadden een klein aquariumpje van 20 liter. Wij hebben nu al een tijdje een Jewel Primo 110 LED. Nu zagen wij net een slangenvisje het rooster inzwemmen van de pompbehuizing (zie links onder op de foto), ook zagen wij van de week al een Pinokkiogarnaal het filter gedeelte (rechtsboven) inzwemmen. Nu is de vraag? Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit kwaad? Of zoeken ze daar gewoon een plekje op om te chillen en zwemmen ze er gewoon weer uit?

mvg Paul
 

Bijlagen

  • image0 (2).jpg
    image0 (2).jpg
    158.3 KB · Weergaven: 60
p.s. In de zwarte behuizing zit de pomp, heater en filter.
 
Bij garnalen zie je dit gedrag wel meer. Een Kuhli zoekt vaak beschutting op tussen de planten. Dat visje is zo smal die kan er vlot in. Er zit in de Juwel filterspons in het interne filter. Ik zou de beestjes eruit halen. Je wilt ze niet tot Applemoes laten vermalen zoals de garnalen.
 
Dit gebeurt wel vaker en je doet er weinig aan. Garnalen kruipen het filter in om de schuilen en wellicht van de spons te eten en die kuhli slangetjes doen denk ik hetzelfde. Het heeft bij mij nooit kwaad gekund en ze komen er altijd vanzelf weer uit. Vermorzelen door de pomp zelf zal niet zo snel gebeuren daarvoor moeten ze eerst door een hele rij aan spons en wellicht ander filtermateriaal.
 
Dank jullie wel voor de reacties. Ik moet wel een manier vinden om ze eruit te krijgen. Zit zelf te denken met een dikke tuinslag oid en daar dan aan zuigen zeg maar. Want het is te krap en te diep om met een netje oid bij te kunnen. Das nadeel van zon vaste omhuizing. Of als iemand anders een manier weet, ik hoor ze graag.
 
Heb uiteindelijk een dikke doorzichtige slang gebruikt en gezogen zeg maar. Dat werktte goed.
 

Terug
Bovenaan