Wat is er nieuw

Pompje zoemt als een malle

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ruud D
  • Startdatum Startdatum
R

Ruud D

Guest
Beste allemaal...
Ik heb 2/3 dagen geleden een nieuw 30 liter garnalen aquarium gekocht ( de qubiq 30 pro )
Maar tot mijn teleurstelling maakt het pompje een enorme herrie.. en zoemt ook erg, wat neem ik aan slecht is voor de garnalen... need help!

Tja of de garnalen er last van hebben dat weet ik niet maar voor jezelf zal het wel vervelend zijn denk ik. Heb je een foto ervan ?

Het kan zijn dat het ding gewoon nog in moet lopen. Na verloop van tijd vormt zich een slijmerige substantie welk als glijmiddel functioneert voor de rotor in je pompje. Het geluid verdwijnt dan vanzelf. Geduld dus.

Check ook ff wat je in dat filter plaatst; die standaard casettes zitten geloof ik actieve kool en zeoliet in, normaliter gebruik je dat geen 365 dagen per jaar.

Ik hoop dat het indd indraaien is maar duurt dat echt 2/3 dagen of meer..?

Filmpje waarin je t geluid hoort zal ik toevoegen

Bijlagen

• IMG_2238.MP4
    10 MB
Ik heb een super home 60 sinds 1 december en mijn filter maakt nu nog steeds hetzelfde geluid.

Ik heb inmiddels een ander filter besteld omdat ik niet tegen het geluid kan.

Ik zou ook ff afwachten of dit snel beter wordt door het indraaien maar om wat voor pompje gaat het hier dan eigenlijk. Ik ken deze bakjes dus niet.

Ik heb een super home 60 sinds 1 december en mijn filter maakt nu nog steeds hetzelfde geluid.

Ik heb inmiddels een ander filter besteld omdat ik niet tegen het geluid kan.

Toch hopelijk wel een ander filter ??
Ik heb zeer slechte ervaringen met dat filterhuis

20201108_125428 (2).jpg

Hele bestand dood door een laag van 6cm met dooie slakken

Maar voor we dit topic kapen, begin anders even een nieuwe of kijk bij deze https://aquaforum.nl/threads/superfish-home-60-interne-filter-demonteren.171762

Het gaat hier niet om een Home waar een Aquaflow in zit en vandaar de vraag welk pompje of filter het hier betreft 😉

Het gaat hier niet om een Home waar een Aquaflow in zit en vandaar de vraag welk pompje of filter het hier betreft 😉
Ik ging ervanuit dat de cubiq dezelfde aqua flow filter systeem gebruikt als de home, maar misschien zit ik ernaast. ☺

Toch hopelijk wel een ander filter ??
Ik heb zeer slechte ervaringen met dat filterhuis

Bekijk bijlage 314158

Hele bestand dood door een laag van 6cm met dooie slakken

Maar voor we dit topic kapen, begin anders even een nieuwe of kijk bij deze https://aquaforum.nl/threads/superfish-home-60-interne-filter-demonteren.171762

Ik heb het filter huis gedemonteerd en een nieuw filter is onderweg, tot die tijd blijft de aqua flow nog draaiende.

@Scalari je geeft een link naar mijn eigen draadje 😉😋

Als je het geluid zo hoort lijkt het wel dat er iets aan loopt.
Zou zelf een andere filter bestellen want dit is niet normaal of ten rade gaan bij lfs van aankoop. (garantie)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan