Wat is er nieuw

Poogostemon erectus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peerke1957
  • Startdatum Startdatum
P

Peerke1957

Guest
Hallo

Vandaag 5x pogostemon erectus gekocht .
Dit zou volgens de verkoper niet zo,'n mogelijke plant te zijn
Maar hier komt te vraag
Als je ze snoeit , gaan ze dan in de breedte groeien.??

https://www.google.nl/search?q=pogostem ... TF-8&hl=nl

Type foutje

Dit moet zijn ......Vandaag 5x pogostemon erectus gekocht .
Dit zou volgens de verkoper niet zo,'n moeilijke plant te zijn

Dat ligt er natuurlijk aan wat je onder moeilijk verstaat. Als je naar waterwaardes enzo kijkt is hij inderdaad niet zo veeleisend. Ook toppen geeft nauwelijks problemen. Iets anders wordt het om hem mooi te houden. Deze plant heeft nogal wat licht nodig en ook extra CO2 staat eigenlijk wel op het verlanglijstje

En als je ze snoeit , gaan ze dan in de breedte groeien . Dat was de vraag eigelijk

De water waardes zijn bijna allemaal goed. Op GH na , ik het 25 % osmose water toegevoegd

Peerke1957 zei:
En als je ze snoeit , gaan ze dan in de breedte groeien . Dat was de vraag eigelijk

Als de omstandigheden juist zijn dan wel,ivm te weinig licht zullen ook de nieuwe uitlopers recht omhoog gaan groeien bv

Peerke1957 zei:
De water waardes zijn bijna allemaal goed. Op GH na , ik het 25 % osmose water toegevoegd

Wat meet jij dan aan GH ???

Wat ik meet . Is een beetje raar.
Ik gebruik de gh test van JBL . De druppeltest.
Als ik ga druppelen , op 5 ml aquarium water
Bij de eerste druppel zou het rood moeten zijn.maar hij is al meteen aan de groene kant.bijde 2e druppel wordt hij nog groener . Eerlijk gezegd weet ik hier ff geen raad mee. Weten jullie de oorzaak?
Ik heb een Kevin vermoeden ,,aar weet het niet zeker ik denk namelijk dat de gh test te oud is . En niet meer naar behoren werkt .

Naar mij ervaring een topplant,vormt mooie compacte bossen als je hem laag houd(toppen),geef de plant wel de tijd om goed te wortelen,dus eenmaal aangeplant met rust laten.
Lichteisen vallen mee,liefst wel c02 bemesting.
Verders eens met bovenstaande.

E6k2wSzyhCGuEkZTsxqD-vJ7va-w5d0G.jpeg

succes..

grt koos.

Peerke1957 zei:
Ik heb een Kevin vermoeden ,,aar weet het niet zeker ik denk namelijk dat de gh test te oud is . En niet meer naar behoren werkt .

Waarom laat je het dan niet eens door een aquariumzaak testen, dan kan je vergelijken. Overigens, waarom voeg je osmosewater toe bij een (lage) Gh die je niet vertrouwd ?? Dat zet volgens mij geen zoden aan de dijk. Je Gh zal dan nog veel lager worden

Hummmmmm..... GH gh is te hoog, dus niet te laag .

Als je de test niet vertrouwd hoe kan je dan zeker weten dat de GH te hoog is? Je kan beter de tip van AquaVISie opvolgen om je water te laten testen zodat je zeker weet dat de GH daadwerkelijk te hoog is.

Gh is te hoog, maar niet levensbedreigend

Ik snap echt niet hoe je dat nu kan zeggen. Je twijfelt aan je meting. Dan kan je dit toch nooit zeggen. Als ik de gebruiksaanwijzing van JBL lees is die test voor water van 8-20 GH. Als de test meteen groen wordt, houdt dat dan volgend mij in dat de GH op of onder de 8 ligt, en dat klopt vrij aardig met de waarde die hier uit de kraan komt. Die is namelijk volgens Brabant Water (en dat is hier in Geldrop de waterleverancier) ongeveer 6,5. Niets om je zorgen over te maken, heel normaal

Ondertussen vind ik elke uitspraak gebaseerd op een gemeten GH waarde volkomen speculatief worden... test niet vertrouwen, te hoog, te laag, waterleverancier... tegenstijdig allemaal.

Ik zou zeggen vooral niet ingrijpen als dat ingrijpen gebaseerd is op de gemeten GH waarde en eerst eens zorgen voor een goede test. Of helemaal niet testen en kijken waar het schip strandt. Je zou niet de eerste zijn en zult niet de laatste zijn die zich gek laat maken door een paar cijfers.

~ Ivo

Heb mijn water nu laten testen in de aquariumwinkel . Na 25% osmose water toegevoegd te hebben .is het nu in orde
En moet tussen de 6 en 16 liggen' na meting , is er 10 gemeten
Dus nu is alles optimaal. Ik wacht nog 4 dagen , dan ge ik een PAAR visjes kopen

Alles in orde nu .

Kan je de pogostemon erectus makelijk stekken, ??

Naar mijn weten willen ze slecht aanslaan!

Greetzz Bigsmoke

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan