Wat is er nieuw

porseleinslakken

• Onderwerp starter Onderwerp starter BerreBoer
  • Startdatum Startdatum
B

BerreBoer

Guest
Beste leden,
Ik heb een vraagje over de porseleinslakken want ik heb veel baardalg in men aqua en mijn licht brand maar 8-10 uur perdag dus had ik eens rond gezocht op dit forum en toen kwam ik porseleinslakjes tegen en die eten blijkbaar algen maar eten ze ook baardalg?
Alvast bedankt.

Ik denk niet dat ze baardalg eten hoor, ze zitten normaal alleen op de ruiten, op planten hebben ze niet echt een houvast 😉

De jongen er van zitten wel gerust op planten, maar dat is ook inderdaad wat viny boy zegt, op latere leeftijd zullen ze dat echt niet meer doen omdat ze veel te groot en zwaar zijn om op de plantjes te zitten.

Je kunt denk ik beter de oorzaak van de alg proberen te achterhalen en hier iets aan doen. Met slakken toevoegen haal je niet de oorzaak van de alg weg.

Ik ga helemaal mee met Ludger. De slakken zullen maar een heel klein deel van je alg wegvreten en je kunt dan beter de oorzaak wegnemen hiervan.
Baardalg is in de regel een tekort van een bepaalde voedingsstof.
Maak anders eens een topic hiervoor aan als je dat wilt want dan kun je dat wellicht oplossen.
Maar dat is natuurlijk je eigen keus.

Wat ik begrijp is, dat baardalg vaak het gevolg is van schommelend co2. Voeg je co2 toe en zo ja, hoe?

Nee ik voeg nog geen co2 toe maar ik ga dat binnenkort doen. 🙂

Mijn poseleinslak zit weg degelijk op de plantjes! Heb alleen geen idee of ze baardalg eten aangezien ik daar nog nooit last van heb gehad..

BerreBoer zei:
Beste leden,
Ik heb een vraagje over de porseleinslakken want ik heb veel baardalg in men aqua en mijn licht brand maar 8-10 uur perdag dus had ik eens rond gezocht op dit forum en toen kwam ik porseleinslakjes tegen en die eten blijkbaar algen maar eten ze ook baardalg?
Alvast bedankt.

In welk bakje zit de alg dan??
Ik heb in de 60cm bakjes het licht 8 a 9 uur aan en over de tl buis 2 laagjes van dat bruine inpaktape geplakt waardoor het licht iets word gedempt.
Zo is er minder vraag naar voeding en heb je geen co2 tekorten.
Baardalg kan ook komen door een ander voedingstekort overigens.

http://www.aquascaping-blog.com/baardalg

Thanks John, gezien de reactie van Arm Schaap had ik daar niet op gelet.
Het probleem is vast al verholpen 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan