Wat is er nieuw

Post je kweek stelling! (Hipy)

• Onderwerp starter Onderwerp starter hipy
  • Startdatum Startdatum
H

hipy

Guest
Veel mensen doen aan kweken! Al dan niet als hobby of professioneel.

Het enige wat ik nog mis is een topic met kweek stellingen! Dus ik dacht, ik maak er 1 aan.

Wie begint? 🙂

Leuk topic! Hier mijn stelling:

Bakken zijn allemaal 1.20m breed en 40 cm hoog. De bovenste 2 zijn 50cm diep en de onderste 60cm diep.

Toen hij nog leeg was:

TPuTi9YhgOrrgANdYwNb8hvHT9vOTVOa.jpeg

Een oude foto met een beetje inrichting:

TPuTi9YhgOrrgANdYwNb8hvHT9vOTVOa.jpeg

Ik zal binnenkort eens een nieuwe foto plaatsen, bovenstaande foto is al een jaar oud.

Wat kweek je? 🙂

hipy zei:
Wat kweek je? 🙂

Ik kweek eigenlijk niks actief, er zitten wel vissen in en als die kweken is het leuk maar het hoeft niet. Ik be�nvloed bijvoorbeeld niet de waterwaardes.

Wat er in zit:

Bovenste bak: 4 Sluierstaarten
Middelste bak: 10x L134, 3x Ancistrus cf. cirhossus calico, 1x Parancistrus Aurantiacus, enkele platy's, veel garnalen en veel anetoma helena's.
Onderste bak: 10x L104 en baby sluierstaarten

Verder heb ik in die ruimte nog een Rio125 staan (Zie je rechts op de bovenste foto). Dit is een Corydoras bak met de volgende Corydoras soorten:

Corydoras aeneus
Corydoras paleatus
Corydoras metae
Corydoras trilineatus

Van de Corydoras metae en trilineatus heb ik nooit jongen gehad. De Corydorassen leggen nog wel eitjes maar het groot brengen is me teveel werk, ik raakte ze de vorige keer ook niet gemakkelijk kwijt.

Verder heb ik nog geen jongen gehad van de L134. Eerst waren er maar 3 stuks, een maandje geleden heb ik 7 bij gekocht. Ik hoop dus dat ze in de toekomst eens eitjes gaan leggen 🙂

Ik heb nu een toevalskweekje vand e corydoras aeneus en kweek crystal red garnalen maar verder niets.
(de crystals kweek ik in maar 1 bak)

@Ludger, Ja hoor 😉.

dh3cU7QWaZKxY4kU2hS0SC_7Lcecny0D.jpeg
DSCN9926 by rakkerb, on Flickr

Wat er in zit:

links bovenin : Corydoras pygmaeus, heterandria formosa,
Grote bak rechtsbovenin : Corydoras paleatus, trillineatus, sodalis en chinese danio's die in de zomer in de vijver zitten.
links midden: niks. daarnaast vuurgarnalen.
midden: corydoras panda, corydoras habrosus
midden rechts: Kweekbakje en Vietnamese Danio
links onderin: Corydoras eques, corydoras schwartzi
midden onderin: Corydoras melini, corydoras black Venezuela.
rechts onderin: Kweekbakjes van pristella maxillaris

Nu zullen de meeste de naam corydorasfan ook wel snappen 🙂

En bijna vergeten 😛. Er zitten crystal black garnalen bij de habrosus. Die krijgen bijna bij elke waterwisseling met osmose jonkies xD. Op dit moment zijn er jonkies van de pristella's, vuurgarnalen, crystal blacks en nog 1 kleine vietnamese danio.

Ziet er leuk uit allemaal!! :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan