Wat is er nieuw

Poster niet goed bevestigd > Creatieve oplossingen?

Lovain

Well-known member
Lid geworden
11 oktober 2020
Leeftijd
34
Hi allen,

Vol goede moed heb ik een poster geplakt achter mijn aquarium. Allereerst leek het perfect, totdat de lamp aan ging. Helaas! Veel lucht'vlekken'. Het is nu reeds opgedroogd, dus ik heb besloten om het maar zo te laten. Mijn gedachtegang is om overal een plant voor te zetten. Echter, hebben jullie mogelijk nog andere creatieve oplossingen? Toch een manier om alles goed aan te drukken nog?

Bijlagen

• 20201106 Poster niet goed.jpeg
    20201106 Poster niet goed.jpeg
    101.7 KB · Weergaven: 383
Tja ik heb die poster ook en had hetzelfde hoor en volgens mij ontkom je daar bijna niet aan.

Een stratemaker met zo'n trilplaat ??

*ahum*

Dit zou mij gaan storen denk ik. Nu is nog de tijd om de bak leeg te laten lopen en naar voren te trekken en e.e.a. te herstellen. Dit kun je toch wel lostrekken en opnieuw bevestigen?

Heb je nu niets aan maar dit gevecht altijd met raamfolie bijvoorbeeld was ik ook zat, daarom verf ik de buitenkant tegenwoordig. Dan heb je natuurlijk alleen keuze uit een effen kleur maar werkt ook prima, of je moet een goede spiegelbeeldschilder zijn 😉

Ik heb al vele bakken van zo n poster voorzien en altijd zie je na een paar dagen wel wat luchtbellen opkomen en na verloop van langere tijd zie je dan vaak meer ontstaan of bij de randen laat het los.
Toch gebruik ik dit omdat je met een achterwand in de bak vaak algen daarop ontwikkeld en dat soort mij nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer.

Ik heb nu mijn tweede poster erop zitten (ander motief) en beide nagenoeg zonder bellen. Ik heb me wel suf gewreven. Ik heb juwel Poster fix gebruikt en kon de bellen die later opdoken er nog uitwrijven. Ik gebruikte hiervoor een oud bankpasje. Zover mij bijstaat werd het niet hard en kon ik ook zo de oude poster er af halen. Als het mijn bak was zou ik er nog wat aandacht aan geven.

Ik heb nu mijn tweede poster erop zitten (ander motief) en beide nagenoeg zonder bellen. Ik heb me wel suf gewreven. Ik heb juwel Poster fix gebruikt en kon de bellen die later opdoken er nog uitwrijven. Ik gebruikte hiervoor een oud bankpasje. Zover mij bijstaat werd het niet hard en kon ik ook zo de oude poster er af halen. Als het mijn bak was zou ik er nog wat aandacht aan geven.
Met een bankpasje heb ik het uiteindelijk ook voor elkaar gekregen, niet opgeven!

Ik heb inderdaad ook Juwel Poster Fix gebruikt. Aangezien ik nu nog aan het opstarten ben, kan ik nog zonder 'probleem' het roer omgooien. Dus ja, ik ga er wat water uitlaten zodat ik het meubel kan verplaatsen. Dankjewel heren/dames! Met name die mega bel rechtsonder is storend...

Prima excuus om een nieuwe grotere bak te kopen zodat je het opnieuw kunt proberen?

Naalden, geduld en een bankpasje

Dat is ook een soort van olie inderdaad maar ja ook dat heb ik gebruikt (nu de JBL) maar na maanden ga je toch weer belletjes zien en dan is de bak naar voren halen vaak geen optie dus ik heb er wat planten voor en dan is er best mee te leven. Alles beter dan algen op een achterwand.

Btw, zelf ben ik van plan denk ik om tzt de poster op een dunne plaat hout te plakken en deze met 4 dotjes kit op de achterruit te plakken. Ik hoop dat dat beter werkt maar goed heb er geen ervaring mee.

john ik heb hem ook op een plaatje hout zitten maar daar niet helemaal tevreden over goed gelijmd is mooier.

een grote bel kan je ook weghalen door een gaatje te prikken

Nou dan kan dat idee ook de kliko in dus. Maar ja ik heb al vele posters geplakt in de laatste 10 jaar en altijd zie je na verloop van tijd toch wel bellen en vooral bij de randen want ja die olie is ook geen lijm. Ik heb ook wel behanglijm gebruikt maar dat had niet een echt veel beter resultaatt.

Btw, zelf ben ik van plan denk ik om tzt de poster op een dunne plaat hout te plakken en deze met 4 dotjes kit op de achterruit te plakken. Ik hoop dat dat beter werkt maar goed heb er geen ervaring mee.

Achter mijn bak zit een (witte) plexiplaat geklemd tussen muur en bak. Tussen bak en plexiplaat zit een zwarte rubber mat op maat van de bak (maar kan dus ook een poster zijn als je dat leuker vindt).
Achteraan de kast voorzie je een klein randje als steun voor de plaat (je lijmt er bvb een smal houten balkje tegen, een paar mm breed is genoeg).
Tussen de muur en de plexiplaat steek je op de vier hoeken een blokje piepschuim (of iets anders) zodat het geheel mooi aansluit. Of je maakt kleine klemmetjes over de glasrand om de plaat te bevestigen.

En handjes geven!

Geen lijm of kit of zo nodig.
Makkelijk te verwijderen of te vervangen zonder dat je de bak moet verplaatsen.
Zodra je een klein beetje ruimte hebt tussen muur en bak kan je makkelijk iets vergelijkbaars "op maat" bedenken.

Beproefde methode is : Voor je de poster aanbrengt met een föhn het glas warm (niet heet!) maken. Dan de poster aanbrengen, evt lucht eruit drukken naar de zijkanten toe en eventueel blijven verwarmen met de föhn. Werkt prima.

Het was me een karwei... Maar het is gelukt! Flink wat uren tijd gekost 😅 . Onderstaand voor en na. Een wereld van verschil!

Bijlagen

• 20201106 Poster niet goed.jpeg
    20201106 Poster niet goed.jpeg
    101.7 KB · Weergaven: 257
  • 20201111 Poster gefixt.jpeg
    20201111 Poster gefixt.jpeg
    107.8 KB · Weergaven: 302
Hoe en waarmee heb je het nu dan gedaan? Ik hoop voor je dat dit da ook zo blijft 😉

Hoe en waarmee heb je het nu dan gedaan? Ik hoop voor je dat dit da ook zo blijft 😉
Met een pasje, zonder ergens gaatjes te maken. Vandaar de uren die het me gekost heeft haha. Op deze manier hoop ik dat het ook blijft plakken. En uiteindelijk heb ik enkele hoeken vastgeplakt met doorzichtige duct-tape, om zo het 'krullen' tegen te gaan. Er komt nog redelijk wat begroeiing en decoratie in de bak. Dus mochten er weer bellen komen, dan ga ik er iets voor zetten.

Ja tegen dat krullen gebruik ik ook tape hoor want die randen laten erg rap los. Nou en nu maar hopen dat het een succes mag blijken te zijn.

Het was me een karwei... Maar het is gelukt! Flink wat uren tijd gekost 😅 . Onderstaand voor en na. Een wereld van verschil!

Totaal niet on topic, maar ik zie een wereldkaart erboven hangen, is die toevallig van cortenstaal?

Om je probleem op te lossen.... je maakt een klein gaatje met een naals in het midden van de luchtbel en je maakt de bellen weel vlak en laat het lucht er uit via het gaatje.....

edit ... zie dat het al gelukt is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan