Poster welke vissen kunnen samen?


NathaliePip

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
26 december 2021
Berichten
1,089
Locatie
Gelderland
Bij Diebo zag ik deze poster. Grappig als eerste idee wanneer je er niet zoveel van weet en aan het oriënteren bent.
IMG_2357.jpeg
 
Leuk schema en of alles klopt is iets waar je over kan discussiëren maar het ziet er zo op het eerste gezicht goed uit.
 
Het idee van zo'n poster is leuk. Was zoiets er maar in elke winkel, voor de beginnende hobbyist vooral.

Ik vind in dit geval alleen dat er bij zoveel soorten kort door de bocht wordt gegaan, dat de waarde van de adviezen beperkt is. Groepen vissen worden bij elkaar gegooid die qua gedrag totaal verschillend zijn. Bijvoorbeeld "de" meervallen. Andere vissen, zoals de goudvis, worden in een soort van verdomhoekje geplaatst omdat in het vissenevangelie staat dat dingen niet zouden kunnen, etc. Dus ik zucht even diep...
 
Het idee van zo'n poster is leuk. Was zoiets er maar in elke winkel, voor de beginnende hobbyist vooral.

Ik vind in dit geval alleen dat er bij zoveel soorten kort door de bocht wordt gegaan, dat de waarde van de adviezen beperkt is. Groepen vissen worden bij elkaar gegooid die qua gedrag totaal verschillend zijn. Bijvoorbeeld "de" meervallen. Andere vissen, zoals de goudvis, worden in een soort van verdomhoekje geplaatst omdat in het vissenevangelie staat dat dingen niet zouden kunnen, etc. Dus ik zucht even diep...
Ja daarom zei ik al je kan over bepaalde zaken discussiëren maar als richtlijn kun je er een eind mee komen denk ik en verder zou ik zeggen google altijd nog even op de bepaalde soorten voordat je ze samen neemt.
 
Als ik het goed zie dan heb je als je goudvissen links en bovenin samenbrengt als resultaat een geel visje:juggle:
 
Als ik het goed zie dan heb je als je goudvissen links en bovenin samenbrengt als resultaat een geel visje:juggle:
Ja, dan zal het wel geen sociale soort zijn. Of de overlevering zegt dat ze zo vervuilend zijn dat je er onmogelijk meerdere kunt houden. :p
 
Als toelichting staat bijv bij de gele vis: of deze combinatie mogelijk is, ligt aan de soort vis, het formaat en de inrichting. Vraag advies aan de verkoper.
Dat is als beginsel wel slim, want dan kan en verkoper informatie daarover geven, mits ze er voldoende vanaf weten.
 

Terug
Bovenaan