Wat is er nieuw

Posthoornslak toevoegen aan indraaiende aquarium.

Lariss

Member
Lid geworden
16 oktober 2025
Leeftijd
24
Goedenavond!

Ik zat eens te bedenken, mijn aquarium is nu 3 weken aan het indraaien. Zou ik wat posthoornslakjes kunnen toevoegen om een beetje de "rommel" op te kunnen ruimen, of is dit een niet zo handig idee?

Er zitten trouwens al wel wat slakjes in het aquarium die denk ik mee gekomen zijn met de planten. En in mijn ander aquarium zitten veel posthoornslakjes dus zou ik zo over kunnen zetten.

Goedenavond!

Ik zat eens te bedenken, mijn aquarium is nu 3 weken aan het indraaien. Zou ik wat posthoornslakjes kunnen toevoegen om een beetje de "rommel" op te kunnen ruimen, of is dit een niet zo handig idee?
Dat heb ik 3 maanden geleden ook gedaan. Nu heb ik er 200! Ondanks al tientallen verwijderde ei-paketten. Nu moet ik wel toegeven dat ik de slakken bijvoerde met voedertabletten. 😉

Dat heb ik 3 maanden geleden ook gedaan. Nu heb ik er 200! Ondanks al tientallen verwijderde ei-paketten. Nu moet ik wel toegeven dat ik de slakken bijvoerde met voedertabletten. 😉
Echt he! Als je ze bij voerd gaan ze al helemaal hard😂 in mijn andere bak heb ik er ook echt veel zitten, vind ze echt zo leuk om te zien en zijn ook nog eens super nuttig haha.

Neemt niet weg dat je zoals in het geval van TS wel wat kan toevoegen maar deze slakken kunnen zich snel vermenigvuldigen. Zelf heb ik liever puntslakjes maar ook dat kunnen konijnen zijn.

Vorkje, touwtje en een plakje komkommer is perfect om een slakkenplaag te voorkomen.

Maar on topic zou ik met meetbaar ammoniak en/of nitriet geen slakken er in zetten.
Blijven toch dieren.

Vorkje, touwtje en een plakje komkommer is perfect om een slakkenplaag te voorkomen.

Maar on topic zou ik met meetbaar ammoniak en/of nitriet geen slakken er in zetten.
Blijven toch dieren.
Dat zeker! Nitrietpiek had ik al gemeten en ammoniak is ook goed.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan