Wat is er nieuw

Praktische vraag : grote hoeveelheid Spiderwood laten zinken/ inwateren

Mazerga

Well-known member
Lid geworden
15 augustus 2017
Leeftijd
42
Hallo,

Een praktische vraag: hoe laten jullie je spiderwood (grote hoeveelheid) inwateren? Met een grote hoeveelheid bedoel ik een tiental stuks van groter dan 40 cm, best aardige stukken aldus. Gewoon een poosje op voorhand in het nieuw in te richten aquarium laten ronddrijven en wachten tot het zinkt en dan zo snel mogelijk inrichten? Zijn er nog mensen die het zo gedaan hebben? Ik heb namelijk niet meteen veel plaats om alles te laten zinken in grote plastieken tonnen stilstaand water. Ben een beetje op voorhand aan het denken aan een mogelijks nieuw project.

Ik heb een opbergbox bij de Gamma gekocht, die zijn wat steviger dan die van de action. In bad zou ook kunnen, als je die hebt en niet gebruikt.
Daarna op nog een paar stukken hout een steen, maar je kan ook een zakje met zand vullen en er op leggen.

bedankt alvast voor de tips, ik dacht aan de optie om het aquarium te vullen en de stukken hout te laten zinken op zichzelf na verloop van tijd... maar er is nog geen bak op dit ogenblik... maar was aan het nadenken, ik vind bakken met véél hout mooi!

Als je hout laat drijven duurt het dubbel zolang eer het volgezogen is met water en zinkt alsdat je het hout verzwaard en daarmee dwingt onder water te blijven

Zakjes maken met zand, en die op het hout leggen.
Een oude panty (zonder gaatjes) kan daarvoor dienen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan