PRL crystal red garnalen (kweken)


F

Fctwesley

Guest
Hallo allemaal,

Tot me verbazing zijn er niet echt veel PRL Crystal red garnalen en als ze er zijn val ik bijna van me stoel van de kosten. De kosten varieren tussen de 3,00,- a 9,50,- euro per stuk. niet te doen als ik er een stuk of 30 nodig heb voor me 80cm bak.
Dus dan maar zelf voor god spelen. :)

Hieronder wat informatie van de PRL crystal red :


Crystal-Red-Shrimp-PRL-image1.png


Nu zou ik graag wat advies willen op het gebied van garnalen kweken. want heb zelf geen idee wat te doen.

1) Ik heb 2 bakken beschikbaar. een bak van 30x30x36 of een bak van 60cm. ik twijfel nog welke bak het best voor garnalen kan gebruikt gaan worden.


2) ik lees dat een bodem erg belangrijk zijn voor garnalen, Terwijl mijn moeder een gezelschap bak heeft met normaal grind. waar de garnalen maar voort blijven planten.. heeft het dan echt veel effect?
Zelf heb ik de AquaSoil van Tropica gekocht en dat ligt me wel.

3) Pomp, ik ga hier geen externe pomp voor gebruiken, ik heb een Superfish pomp met Actieve kool over die makkelijk een 60cm bak kan trekken.

4) Osmoses water of kraanwater ?

Als ik nog wat vergeten ben vraag maar raak, kan op dit moment al het advies gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Wesley
 
4 -> wat komt er uit de kraan dan? kh/gh/EC
 
Ik zou zelf gaan voor de bak van 60 cm. En vanuit gaande dat deze 60x30x30 cm zal zijn blijven de waterwaarden hierin waarschijnlijk stabieler dan in een kleiner formaat bakje. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de pomp. Hoe groter het filtermedia des te stabieler de bak blijft draaien. Ik zou je dus adviseren om een externe filter te gaan gebruiken en op de inlaat van de pomp die in je bak hangt een shrimp guard te plaatsen. Dat is een korfje over het uiteinde van de aanzuigbuis van de pomp zodat er geen garnalen je filter in gezogen worden. Ik gebruik ze ook nog niet heel een hele lange tijd maar ben erg blij mee!

Ik denk dat ik weet welk pompje van Superfish jij wilt gebruiken voor de bak. In dat pompje zullen de baby's ook verdwijnen vrees ik. Bovendien is het gebruiken van actieve kool niet perse een aanrader. Een alternatief zou zijn om een sponsfilter te gebruiken, dat doen veel kwekers in een garnalenbakje volgens mij.
 
Ik zou eerst vragen op welke bodem en waterwaarden de kweker ze heeft zitten want dat is wel belangrijk om te weten.
 

Terug
Bovenaan