probleem afdek ruiten in het midden


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Voor de ferplast star 200 willen we afdek ramen plaatsen. Hiervoor heb ik pvc dubbel u profiel geplaatst.
IMG_5281.jpg


Omdat de ferplast star 200 2 rvs draden heeft heb ik de pvc profielen verdeeld in drie stukken.
IMG_5271.jpg

Ik heb voordat ik het aquarium ging afvullen eerst de staaldraden verschoven om zo ruimte te maken om de afdekramen aan beide kanten er in te kunnen schuiven, waarna ik de draden terug heb geschoven.

Het probleem:
Wanneer ik de pvc profiel in het midden ga lijmen zitten de draden in de weg, deze kunnen alleen nog maar 1 kant op.
Iemand een idee hoe ik deze erin kan krijgen en later bij een vol aquarium eventueel ook kan verwijderen
 
Dat was misschien wel een idee alleen omdat ik in totaal 6 halve plaatsje had heb ik gekozen voor een dubbel u profiel
 
Iemand een oplossing
 
schopje
 
Ik snap de vraag niet zo goed :D

Althans, ik begrijp niet wat ik op de foto zie. Kun je daar iets meer over uitleggen ? (kennelijk begrijpen andere het wel.. dus het zal aan mij liggen :) )
 
Zoals ik het begrijp schuift Td de afdek ramen in het profiel
258088-03ebf187e383144b1a2e26dd964196ad.jpg
in plaats zoals normaal de afdek ramen er oplegt normaal wordt hier ook een hoek profiel voor gebruikt
Omdat de TS 6 ruiten gebruikt komt ze in de problemen omdat ze dan niet meer kunnen schuiven mede door de staal draad die op de zelfde hoogte gemonteerd zit tevens vermoed ik zo dat ze de laatste er zo en zo niet in krijgt
De TS maakt het zich wel erg moeilijk maar goed das zijn/haar keuze
Oplossing lijkt mij hoeklijn gebruiken maar das al eerder aan gegeven
 
In dit geval kun je de platen dan toch gewoon op het profiel leggen?
 
Op het ogenblik heb ik deze profielen geplaatst
IMG_5281.jpg


Waar ik aan beide zijde 4 glazen dekplaten er in heb geschoven 4 stuks 325 x 550 mm met overlap van ca.5cm.
Doordat de ferplast 2 kabel heeft zie foto welke opgespannen gaan worden zodra de bak gevuld is met water.

Nu blijft er dus in het midden een stuk open welke ik ook wil voorzien van 2 dekplaten, maar doordat de kabel opgespannen kan ik dus geen kant op.

Als naar het aluminium profiel kijk zat ik er aan te denken om een alu. hoeklijn te nemen waarbij de ene zijde aan de bovenkant in het profiel geschoven wordt waarop ik dan de dekplaten kan leggen, kan ze dan niet schuiven.
afdekpl met hoeklijn.jpg
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat je de afdekplaten in het profiel schuift of begrijp ik het verkeer
Zo ja waarom er in geschoven en er niet eenvoudig weg opgelegd dan had je met wat simpel plak werk een stukje glas op je afdekplaat kunnen lijmen dat dan over de staal kabel valt en daar weer een plaatje bovenop
 
Je zou ook eens kunnen kijken naar glas rails. De meest voorkomende zijn dacht ik 3 sporig, of meer,maar er bestaan ook wel 2 sporige rails.

Gumax%20glazen%20schuifwand%202-rail%20-%20Danenbergshop.nl.jpg
423214_preview.jpg
 
Helaas werkt het niet met rails
 

Terug
Bovenaan