probleem juwel verwarming


L

Lexie1988

Guest
Wat ik ook doe, krijg de temperatuur van mijn bak niet lager. Heb de verwarming inmiddels op 16 graden gezet en mijn digitale thermometer gaat niet lager dan 26.5 graden. Iemand bier ervaring mee?
 
Dan is of je thermometer kapot, of je verwarming..
Voelt het water ook echt warm of voelt het koud (16 graden dus)?
Als er dieren in je bak zitten dan zou ik nu effe voorzichtig zijn..
Het komt voor dat zo'n staaf stuk gaat en niet meer stopt met verwarmen.. krijg je gekookte vis.

Testen in een apart bakje met water.. met een thermometer waarvan je zeker weet dat ie het doet.
 
Haal hem eruit.

Meet dan weer de temperatuur.
Met licht aan geeft ook warmte.
 
Hmm water voelt fris aan. Verwarming maar weer op 25 gezet. Morgen de thermometer maar eens testen
 
Extreem late reactie. Heb de verwarming er nu een week uitgehaald. Temperatuur blijft tegen de 27 a 28 graden aanvinken. Binnenshuis is het ook bloedheet. Hoe krijg ik de temperatuur nou omlaag
 
Tenzij je je aquariumwater gaat koelen zal het nooit koeler worden dan de temperatuur van de omgeving..
Hoe komt het dan zo warm bij jou in huis?
 
kellemes zei:
Tenzij je je aquariumwater gaat koelen zal het nooit koeler worden dan de temperatuur van de omgeving..
Hoe komt het dan zo warm bij jou in huis?

Woonkamer op zuid west en 5 hoog. Stadsverwarming staat nog aan. Mega klote. Hoe kan ik het water koelen
 
Het water kun je niet echt koelen. De lucht in de kamer wel, met een (evt mobiele) airco.

Ik zou klagen bij de woningbouw!
 
Lexie1988 zei:
kellemes zei:
Tenzij je je aquariumwater gaat koelen zal het nooit koeler worden dan de temperatuur van de omgeving..
Hoe komt het dan zo warm bij jou in huis?

Woonkamer op zuid west en 5 hoog. Stadsverwarming staat nog aan. Mega klote. Hoe kan ik het water koelen

Misschien een domme vraag want heb geen idee hoe dat precies werkt met stadsverwarming maar heb je geen radiatoren in huis hangen met knoppen die je kan dichtdraaien?
 
Seabait zei:
Lexie1988 zei:
kellemes zei:
Tenzij je je aquariumwater gaat koelen zal het nooit koeler worden dan de temperatuur van de omgeving..
Hoe komt het dan zo warm bij jou in huis?

Woonkamer op zuid west en 5 hoog. Stadsverwarming staat nog aan. Mega klote. Hoe kan ik het water koelen

Misschien een domme vraag want heb geen idee hoe dat precies werkt met stadsverwarming maar heb je geen radiatoren in huis hangen met knoppen die je kan dichtdraaien?

Kan alleen voor de plint verwarming....
 
Nou ,dan draai je die voor de helft dicht,toch?
 
Ik snap ook niks van stadsverwarming..
Maar ik denk dan heel dom.. als het nu 24/25 graden is in huis dan klopt er iets niet.. straks is het buiten 30 graden.. kan je op de salontafel uitjes fruiten ;)
Heb je een thermometer voor de kamertemperatuur? Zou die even raadplegen..
Je watertemperatuur zal misschien een graad of 2 hoger liggen dan de temp van de omgeving.. als de lampen aan zijn tenminste, natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid/soort/wattage lampen.
 
Bertus zei:
Nou ,dan draai je die voor de helft dicht,toch?

Die is het hele jaar uit....
 
Toch blijft het vreemd. Ik heb een termometer die je gebruikt bij het koken. Ijzer staafje die je bijvoorbeeld in je vlees kunt prikken. Als ik hem in het aquarium hou, dan gaat de temperatuur richting de 28 graden. Buiten het aquarium is de temperatuur 18 graden volgens dit termometertje. Ik volg hier echt geen zak van. Verwarming is er al tijden uit, enige wat warmte genereert zijn de lampen.
 

Terug
Bovenaan