Wat is er nieuw

Probleem met mijn Kersenbuiken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian van der Elst
  • Startdatum Startdatum
B

Brian van der Elst

Guest
Hallo,

Sinds een week draait mijn 60 cm aquarium en gisteren heb ik het koppeltje Kersenbuiken toegevoegd. Dezelfde dag van aankoop (gisteren) begon het mannetje al stil op de bodem te liggen en af en toe viel hij op zijn zij. Nu zijn beide wat grauw van kleur en reageren niet echt op voedsel.. Weet een van jullie wat dat zou kunnen zijn?

aquarium.jpeg
aquarium.jpeg
De waterwaardes weet ik niet.

Als ik goed naar je verhaal kijk, dan staat je bak 1 week. Na 1 week is de bak nog niet ingedraaid en dat betekent dat de vissen zeer waarschijnlijk last van ammonia en nitriet hebben.

Verder is de bak erg kaal, wat ook zal leiden dat de vissen de nodige stress ervaren.

Om te zorgen dat de vissen niet vergiftigd worden zou ik of gaan meten, of iedere dag een 2 a 3 emmers water gaan verversen tot je op een week of 4 (indraaiperiode) bent.

Verder zou ik extra schuilplaatsen en planten toevoegen om het wat prettiger voor de vissen te maken. De kersenbuiken houden enorm van kokosnoten, maar een bloempotje is ook prima!

Heel veel succes met de (opstart) van de bak en natuurlijk van de vissen.

Daarnaast zou ik je toch aanraden om je ook goed in te lezen, dit forum is hier een goede plaats voor, maar er is heel veel informatie voorhanden!

Ik heb inderdaad vandaag al iets minder dan de helft van het water ververst. Ik zal morgen even wat extra beplanting en wat schuilplaatsen toevoegen. Dank voor je hulpvolle reactie!

1 week indraaiperiode is wel veel tekort en heel gevaarlijk voor een nietrietpiek en ik hoop dat je met de raad van sschot de dieren kan redden. Veel succes ermee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan