Wat is er nieuw

probleempje Ceratophyllum demersum 

• Onderwerp starter Onderwerp starter shark
  • Startdatum Startdatum
S

shark

Guest
Ik heb een opgestart aquarium draait nu 4 weeken 1 met de planten, en mijn
Ceratophyllum demersum�valt beetje bij beetje
uit elkaar .ik heb maar de helft meer over weet iemand hier de oorzaak van ikzelf denk dat het mijn posthoornslakken de schuldige zijn want de plant ziet er anders gezond uit

Voeg je soms een of ander middeltje tegen alg bij ??? Uit ervaring weet ik dat dat spul funest is voor hoornblad

Het rare is dat ik diverse nanobakjes heb met gewoon leidingwater en in de ��n doet de plant het goed en in de ander niet.
Ook erg vreemd.

Ik voeg niks toe het is me ook een raadsel in ieder geval heb ik alles eruit gehaal veel te veel troep ik ga vallisneria (krul) plaatsen in de plaats dat zal minder troep geven

Ja je krijgt allemaal dode naalden op de bodem erdoor, dat ken ik dus ook van hier. leuk snelgroeiend plantjes als ie het goed doet.

Bedankt voor de info iedereen , mijn bakje is mooi terug proper en klaar voor de vallisneria

Die zal het vast een stuk beter doen als hij eenmaal goed is aangeslagen.

Dacht ik ook ; )

Ik heb hele wisselende ervaringen met hoornblad. Momenteel groeit het als een tierelier, maar ik heb ook wel eens gehad dat er van hoornblad na enige weken niets over was. Ik vermoed dat er meerdere soorten/varianten zijn.

En mijn slakken kijken er niet naar om, dus ik vraag me af of dat de oorzaak kan zijn.

shark zei:
Dacht ik ook ; )

Doen alleen niets met je water.
Hoornblad wel.

Ja Hoornblad is een plant die heel hard kan groeien maar soms ook zomaar alle "blaadjes" laat vallen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan