Problemen met Aquael turbo mini filter


Clairebear

Member
Lid geworden
8 december 2021
Berichten
24
Leeftijd
43
Hi,

Terug in december hebben wij de Aquael day & night 30 gekocht, je krijgt erbij een Aquael turbo mini filter. De tank draait sinds december, garnalen zitten nu één dik maand in, zitten nu met de derde garnaal met eitjes dus met de garnalen gaat het goed, alleen de filter niet.

De filter die je krijgt in dit set is niet de turbo pat. Mat deze link zie je een beter foto dat wat ik kan nemen nu de filter in de tank zit...je vindt bijna geen fotos of info over deze pomp, ik heb echt de idee dat het mindermaats is en ze willen er vanaf en steken het bij de all in kits.


Je krijgt geen beugel of hoeksteun, het blijft hangen met één zuigknop dus hangt altijd scheef. Normaal is er een lucht slang voor bubbels, en ik wil bubbles, ik vind het mooi, maar de bubbels vallen constant uit. De eerste keer heb ik alle slangen gekuist en de spons filter uitgewrongen in tank water en het werkte weer terug maar dan stoppen de bubbels weer.

Ik heb gisteren een water wissel gedaan, alles zowat proper gemaakt in de tank, lucht slangen proper gemaakt omdat we enkele dagen zonder bubbels zatten, de filter uitgewrongen in tank water en de bubbels waren terug, na minder dan 24u terug geen bubbels, heb nu de spons één cm naar beneden gedaan, dat het minder goed filtert en nu terug bubbels.

Het kan niet de bedoeling zijn dat je de filter en slangen zo vaak moet proper maken. Spons filter al vervangen na nog geen 4 maanden lijkt ook niet goed. Zijn deze filters in de kit gewoon van minder goed kwaliteit? Ik heb echt geen zin om de heel filter te vervangen. Ik dacht dat ik iets degelijk kocht. Heeft iemand ervaringen of ideas met deze pomp?

Alle tips heel welkom, ben zot aan het worden van de bubbels :rolleyes:
 
Sorry ik moest hier meteen aan denken , kon het niet laten 🤣
05C918FC-6EEF-4510-8992-B4667EB92921.gif
 
Ik denk dat ze er wat goedkoops bij hebben gedaan om het een complete set te maken.

Aquael blijft voor mij gewoon een budget merk. Dus komt het niet uit de lengte, dan uit de breedte.

Maar wat wel erg vreemd is. Waarom vervuild dat filter zo snel, met alleen garnalen?

Hier maken de garnalen juist de spons schoon.
 
Ik heb de gebruikelijke mini pat gehad en de bijgeleverde fijne spons slibt vrij snel dicht en deze heb ik dan ook vervangen.
 
Weet je welke soort ik spons ik zou moeten kopen? Ik weet er niks van, wat is de beste manier om over te schakelen op een nieuwe spons?

Ik heb ongeveer 35 garnalen gekocht maar er zijn 3 met eitjes, dus binnenkort meer. Ook veel 'bladder' slakjes. I geef eten om de twee dagen, misschine geef ik te veel? Heb ook veel 'seed shrimps'.
 
Ik heb ze bij deze zaak gekocht en ik zou hem even bellen of mailen welke medium is want ik zie ze zo niet staan.

 

Terug
Bovenaan