L
lorensmaxim
Guest
Hallo,
Sinds drie weken heb ik ernstige problemen met alleen mijn echindorussen. Bruin worden aan de zijde,vaak op korte tijd verschillende gaten in de planten, . De planten vormen echter wel nieuwe bladen.
De andere planten, vb tijgerlotus, cabomba, enz... groeien goed.
Aquarium van 600 liter met bioloog van ongeveer 200 liter,hierin 90 liter siporax , compartiment blauwe matten en lavasteen.
waterwaarden
ph 7,35 ( durft wel schommelen ) , t : 27,5
nitraat 8 fosfaat 1 ijzer 0,5 ( gemeten met photometer hanna , dus resultaten zijn vrij precies ) kalium 10
kh 7 gh 12 plantenvoeding csm + b, fertisticks in de bodem sinds bijna 3 maanden.
vissen : 50 kardinaals, 15 roodkopzalmen , 23 corydorus, 9 l-nummers.
c02 gehalte is te laag ( gemeten met co2 tester )
Vriendelijke groet
Leo
Sinds drie weken heb ik ernstige problemen met alleen mijn echindorussen. Bruin worden aan de zijde,vaak op korte tijd verschillende gaten in de planten, . De planten vormen echter wel nieuwe bladen.
De andere planten, vb tijgerlotus, cabomba, enz... groeien goed.
Aquarium van 600 liter met bioloog van ongeveer 200 liter,hierin 90 liter siporax , compartiment blauwe matten en lavasteen.
waterwaarden
ph 7,35 ( durft wel schommelen ) , t : 27,5
nitraat 8 fosfaat 1 ijzer 0,5 ( gemeten met photometer hanna , dus resultaten zijn vrij precies ) kalium 10
kh 7 gh 12 plantenvoeding csm + b, fertisticks in de bodem sinds bijna 3 maanden.
vissen : 50 kardinaals, 15 roodkopzalmen , 23 corydorus, 9 l-nummers.
c02 gehalte is te laag ( gemeten met co2 tester )
Vriendelijke groet
Leo