Problemen met nieuw sluierstaartje


P

Pimps

Guest
Dag beste forumleden.

ik zit met een probleempje.
Ik kocht 2 dagen geleden een 2de sluierstaartje bij.
Nu deed ik zoals normaal altijd gedaan word bij nieuwe vissen: om de 5 min wat water van mijn aquarium in het zakje waar de vis inzat om hem te laten wennen aan het water..
Na dit hele proces mocht de sluierstaart dus uiteindelijk bij mijn ander sluierstaat..

Na even elkaar te leren kennen was alles in orde.
Tot ik s'avonds ging kijken in mn aquarium zag ik dat ze vast zat onder mn filter. Heb ze meteen vrij gemaakt ze leek even van slag maar na 5 min was alles trg in orde.

gisteren overdag alles in orde tot ik gistern avond trg in mn aquarium keek zag dat ze nu plaat lag boven op mn filter..

Heb ze dan meteen uit de aquarium gehaald en ze zit nu dus apart in een bokaal en lijkt nu trg inorde..

Wat is hier in godsnaam aan de hand??
Kweet echt niet wat ik er nu moet mee doen of wat de oorzaak is van dit gebeuren.

Heeft er iemand idee wat hier aan de hand is?
 
Zulke dingen gebeuren vaak als sluiers al te klein worden gehouden en er ineens meer belasting is (bijv. door het toevoegen van een nieuwe vis). Wat ook kan is dat je bak al veel te klein is en de eerste sluier zijn ruimte niet wil delen of hij veel te lang alleen gezeten heeft.

Wat zijn de maten van je aquarium? Sluierstaarten hebben minimaal 50 liter water per vis nodig en 120 cm. zwemruimte omdat ze veel vervuilen en erg groot worden.
 
oeii. is een aquarium van 35 bij 35 cm. :s te klein voor 2 sluierstaartjes dus......
 
35 op 35 is eigenlijk te klein voor elke vis
kijk eens voor slakken of garnalen
 

Terug
Bovenaan