Problemen met sluierstaart, help!


M

MelanieBest

Guest
Hallo, ik heb sinds 2-3 maanden een aquarium met een sluierstaart goudvis.
nu ben ik er achter gekomen dat ik het helemaal verkeerd heb gedaan. aangezien een goudvis minimaal 50 liter nodig heeft en ik heb maar 20 liter. ook schijnen het groepsdieren te zijn (als ik me niet vergis). en ook heeft hij sinds vanochtend witte/doorzichtige ontlasting.

Ik heb in de achtertuin een grote vijver waar hij het waarschijnlijk veel beter zou kunnen hebben, (ik heb er ook al 7 goud vissen in trouwens) alleen ook daar loop ik weer tegen problemen aan, aangezien sluierstaarten erg sloom zijn en het dus misschien niet handig is om ze bij snellere vissen te hebben. en ook word het nu winter en kouder buiten en weet ik niet of ik nu wel in de vijver zou kunnen doen.

heeft iemand misschien wat tips/idee�n voor mij? ik wil namelijk niet dat mijn vis een ongelukkig leven lijd. ;( ;(
 
Welkom, Melanie!

Gelukkig ben je gaan lezen en heb je ontdekt dat sluiers veel meer nodig hebben dan je dacht. In een vijver combineren ze prima met goudvissen. Het is al wat koud om een sluier naar buiten te doen, maar het kan wel als je er de tijd voor neemt. Zet hem eerst in een koude ruimte (bijv. een garage of kamer met het raam open) zodat het water langzaam kan afkoelen. De dag erna zet je de vis in een emmer met een klein laagje water (zodat hij net onder blijft) uit zijn eigen bak. Iedere 15 minuten voeg je daar een halve liter vijverwater aan toe tot de emmer vol is. Daarna kan het visje overgezet worden.

De vijver is wel best 100 cm. diep voor sluiers om in te overwinteren.
 
Heel erg bedankt! ik ga het zeker doen, ik hoop dan echt dat mijn vis het beter krijgt. en dan neem ik wel gewoon wat garnalen aangezien ik een klein aquarium heb. :smitten:
 

Terug
Bovenaan