Problemen waterpomp Eden 521

P

Poeppelientje

Guest
Hallo,
wij hebben een aquarium overgenomen maar hebben op aanraden van winkelier een buitenpomp gekocht, model Eden 521
we hebben alles gevolgd zoals in gebruiksaanwijzing staat, maar we krijgen ze niet aan de gang. Ze wilt niet pompen, we hebben alles gedaan zoals vermeld staat, maar water blijft halverwege in darm staan en zuigt niet. Iemand mischien die weet waar het probleem zou liggen?
is onze eerste aquarium en weten er nog niet zoveel van
groetjes
 
In het begin moet je deze even "helpen" door even wat aan te zuigen, of eerst zorgen dat het hele systeem vol zit met water, als er even wat bio smering is gekomen gaat dat makkelijker.
 
Je kunt het beste aanzuigen wat Ton al zegt via de terugstroom. Zodra het op gang is even de terugstroom in een klaarstaande emmer laten lopen zodat de lucht extra goed uit het filter kan. Kraantjes dicht en terugstroom in aquarium. Kraantjes open, stroom aan zetten en de kermisattractie mag draaien.:D
 
Sorry voor het inbreken op je topic, maar kan je dit filter ook onder je aquarium plaatsen in een kastje (in mijn geval de Eden 511), aangezien de documentatie het alleen over achter of naast het aquarium heeft?
 
Sorry voor het inbreken op je topic, maar kan je dit filter ook onder je aquarium plaatsen in een kastje (in mijn geval de Eden 511), aangezien de documentatie het alleen over achter of naast het aquarium heeft?
Klopt, de opvoerhoogte is maar gering.
 
Je kunt het beste aanzuigen wat Ton al zegt via de terugstroom. Zodra het op gang is even de terugstroom in een klaarstaande emmer laten lopen zodat de lucht extra goed uit het filter kan. Kraantjes dicht en terugstroom in aquarium. Kraantjes open, stroom aan zetten en de kermisattractie mag draaien.:D
Dat verhaal gaat voor dit filter niet op. Er is geen sprake van kraantjes die open en dicht kunnen. De slangadapter kan alleen gedraaid worden waardoor zowel de toevoer als de afvoer afgesloten wordt.

 
Dat verhaal gaat voor dit filter niet op. Er is geen sprake van kraantjes die open en dicht kunnen. De slangadapter kan alleen gedraaid worden waardoor zowel de toevoer als de afvoer afgesloten wordt.

Klopt Ben, ik zie het. Ikbzouvdanveen Eheim kraantje op de terugvoerslang doen. Btw keramische pijpjes waarover in het filmpje wordt gesproken is maar weinig biologisch filtermedia te noemen.
 
Terug
Bovenaan