Profilux Mini - WiFi PL-1314_WiFi_221


flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,848
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
Iemand ervaring met dit gebeuren
Hoe is de kwalitijd bv van de metingen en regelgebeuren voor de verlichting
ben benieuwd naar jullie ervaringen alvast bedankt
 
Iemand ervaring met dit gebeuren
Hoe is de kwalitijd bv van de metingen en regelgebeuren voor de verlichting
ben benieuwd naar jullie ervaringen alvast bedankt

Hoewel ik dit specifieke apparaat niet ken, wel een aantal oudere varianten, zal de kwaliteit goed zijn. Dit bedrijf staat bekend, juist om hun kwaliteit. Men ondersteunt hun producten vaak ook redelijk lang met software updates. Dat is iets waar anderen nog wel eens iets laten vallen. Wel gebruikt men vaak connecties voor zowel hard ware als software die product gebruik van derden weer moeilijker maken. Als voorbeeld; men gebruikt 1-10 V aansluitingen voor ondermeer verlichting. Dat maakt led dimming maar ook gebruik van TL mogelijk. Dat is trouwens lang niet overal het geval. Aan de andere kant, niet alle ledverlichting werkt met diezelfde 10 V voor zover ik weet. In mijn eigen gebouwde systeem, met JMB balken, werk ik met een PWM aansturing tot 5 V maar JMB werkt ook wel met 10 V. Maar al met al ben ik er van overtuigt dat deze mensen kwaliteit produceren.
 
Hoewel ik dit specifieke apparaat niet ken, wel een aantal oudere varianten, zal de kwaliteit goed zijn. Dit bedrijf staat bekend, juist om hun kwaliteit. Men ondersteunt hun producten vaak ook redelijk lang met software updates. Dat is iets waar anderen nog wel eens iets laten vallen. Wel gebruikt men vaak connecties voor zowel hard ware als software die product gebruik van derden weer moeilijker maken. Als voorbeeld; men gebruikt 1-10 V aansluitingen voor ondermeer verlichting. Dat maakt led dimming maar ook gebruik van TL mogelijk. Dat is trouwens lang niet overal het geval. Aan de andere kant, niet alle ledverlichting werkt met diezelfde 10 V voor zover ik weet. In mijn eigen gebouwde systeem, met JMB balken, werk ik met een PWM aansturing tot 5 V maar JMB werkt ook wel met 10 V. Maar al met al ben ik er van overtuigt dat deze mensen kwaliteit produceren.
Morgen Ben die indruk kreeg ik ook al was even op het zeewater gebeuren rond aan het neuzen kwam daar goede reacties tegen.
Dat regel gebeuren van de verlichting is nog even een ding dat moet ik verder uitspitten of die samen gaan met daytime matrix verlichting.
bedankt voor je reactie :thumbs:
 
Zelfs dat is afhankelijk van hetgeen je wilt aansluiten. Denk aan voedingen, stekkerbloc's enz.
Nou tel even mee 2x tc420 + voeding kastjes ph meting kastje temp meting /regeling
Tegen 1 pl1314
Oke komt nog voedingen en stekkerdoos bij maar al met al minder draden in en om de kast :D
En overzichtelijker wat betreft uitlezing :D
Kwam dit ook nog tegen ivb daytime gebeuren
Schermafdruk op 2019-11-07 15-34-21.png
lug & Play - Adapter Set fu¨r den einfachen Anschluß und Betrieb eines daytime matrix LED-Systems an den etablierten Aquarien-Computern "ProfiLux" vom Hersteller GHL (zusätzlich GHL LEDControl4 V2.00 erforderlich!)
Het lijkt er dus op dat de daytime verlichting er ook mee aangetuurd kan worden :D:thumbs:
 
Nou tel even mee 2x tc420 + voeding kastjes ph meting kastje temp meting /regeling
Tegen 1 pl1314
Oke komt nog voedingen en stekkerdoos bij maar al met al minder draden in en om de kast :D
En overzichtelijker wat betreft uitlezing :D
Kwam dit ook nog tegen ivb daytime gebeuren Bekijk bijlage 283280 lug & Play - Adapter Set fu¨r den einfachen Anschluß und Betrieb eines daytime matrix LED-Systems an den etablierten Aquarien-Computern "ProfiLux" vom Hersteller GHL (zusätzlich GHL LEDControl4 V2.00 erforderlich!)
Het lijkt er dus op dat de daytime verlichting er ook mee aangetuurd kan worden :D:thumbs:

Dat kan inderdaad, maar wel met een extra kastje...;), de GHL Ledcontrol4 V2.00.
 
Dat kan inderdaad, maar wel met een extra kastje...;), de GHL Ledcontrol4 V2.00.
Die kastjes zijn uit het zicht weg te werken dus niet zo erg
Verschoot wel even van de prijs van de stekkerdozen bij het gebeuren
pb-6e_anschluesse_diagonal_d.jpg
A 229,90 euro pff nou je sinterklaas kerst en verjaardag liggen in het verschiet :D :D
 
Ik gebruik de light versie, in feite de mini maar dan zonder electrode ingang.
Ik koos liever voor een aparte ph regeling.

De profilux, an sich is het systeem super, ik ben wel eerlijk je moet ff de software goed doorgronden, daarna is het eenvoudig en uitgebreid....dat laatste vind ik zelf iets te.
Onweer simulaties en wolkendek klinkt leuk, maar hoe nodig is dat ?
Kwaliteit, is simpel weg ongeëvenaard.
Wifi....persoonlijk gebruik ik liever een kabel.
 
Ik gebruik de light versie, in feite de mini maar dan zonder electrode ingang.
Ik koos liever voor een aparte ph regeling.

De profilux, an sich is het systeem super, ik ben wel eerlijk je moet ff de software goed doorgronden, daarna is het eenvoudig en uitgebreid....dat laatste vind ik zelf iets te.
Onweer simulaties en wolkendek klinkt leuk, maar hoe nodig is dat ?
Kwaliteit, is simpel weg ongeëvenaard.
Wifi....persoonlijk gebruik ik liever een kabel.
das een ieder zijn keuze wat regeling en elektrode ingang betreft.
Tja dat wifi verhaal das ook zon dingetje hangt af hoe de beveiliging is.:juggle:
Had liever gezien dat er een vaste netwerkpoort op zat had ie aan het interne netwerk aangesloten kunnen worden.
Bedankt voor je reactie :thumbs:
 

Terug
Bovenaan