Profito vs basisvoeding van [bekende website plantenbemesting]...


Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Berichten
3,565
Leeftijd
36
Locatie
Bennekom
Heeft er iemand toevallig ervaring met zowel Easy-Life Profito, als met de vloeibare basisvoeding van aquariumbemesting.nl? Zit er merkbaar verschil in kwaliteit of toepassing tussen de twee? Het idee lijkt een beetje hetzelfde te zijn.

Ik had maar één ding nodig van die website en dacht, ik vul de bestelling tot het minimumbedrag aan met die plantenvoeding. En dan maar hopen dat ik er iets aan heb. ;-)
 
Heeft er iemand toevallig ervaring met zowel Easy-Life Profito, als met de vloeibare basisvoeding van aquariumbemesting.nl? Zit er merkbaar verschil in kwaliteit of toepassing tussen de twee? Het idee lijkt een beetje hetzelfde te zijn.

Ik had maar één ding nodig van die website en dacht, ik vul de bestelling tot het minimumbedrag aan met die plantenvoeding. En dan maar hopen dat ik er iets aan heb. ;-)
In Profito zitten geen Fosfaat en Nitraat (dit zou normaal ook door vissen worden aangemaakt), dus het is geen totaal voeding. Ik moet zeggen ik heb er persoonlijk goede ervaringen mee, maar dit is natuurlijk persoonlijk.
Ik hoop dat ik dit zo goed zeg, maar er komen zo vast meer reacties
 
Klopt wat KevinMi zegt, het zijn alleen de sporen elementen (micro) dus geen Nitraat en Fosfaat (macro).

In deze zit wel alles,
of

Let wel, deze compleet en OIA kan je niet bijsturen als dat nodig mocht zijn.
 
Ik ben niet per se op zoek naar de macro's. :deal: Ben gewoon benieuwd of mensen die met beide flesjes bekend zijn (= voornamelijk micronutriënten, dat klopt) het een beter vinden dan het ander. Maar toch bedankt voor het meedenken! :)
 
Nou, toch nog deze reactie: Vermoedelijk zal de basisvoeding zoiets zijn als de Tenso cocktail wat dus poeder is dat je zelf aanlengt met water. Maar Profito heb ik ook lang gebruikt. Mijn ervaring met verschillende soorten plantenvoedingen is dat je over het algemeen geen grote verschillen merk qua plantengroei. Wel moeten planten even "wennen" aan een andere soort. Dat ik afgestapt ben van Profito had ook niet zoveel van doen met de kwaliteit, wel met de prijs. Destijds stapte ik over van Profito naar CSM+B van aquariumbemesting.nl totdat ze CSM+B niet meer konden leveren en als alternatief de Tenso cocktail aanboden. Dit spul bevalt me goed, de planten "doen" het er uitstekend op. Men biedt overigens nu toch, tijdelijk, ook weer CSM+B aan.
 
De prijs van profito vind ik ook wel een dingetje ja. Het flesje van aquariumbemesting.nl lijkt al wat voordeliger in gebruik. Al zal zelf allerlei poeders gaan lopen mengen uiteraard nog goedkoper zijn. 🙃
 
Dat mengen stelt niet veel voor, dat is in een paar minuten gebeurd voor een halve liter, voor een liter dezelfde tijd :!
 
Ik zelf gebruik Profito en ben er erg tevreden over. Ik heb niet echt ervaring met andere al hoor ik vaak dat de All in one van planted box goed is.
Qua prijs valt profito wel enigzins mee aangezien volgens mij de dosering lager is. Ik heb ook maar een 70L aquarium en gebruik dus maar 1ml per dag. Hierbij is dus een flesjes van 250ml bijna 3/4 jaar.
 
Dat mengen stelt niet veel voor, dat is in een paar minuten gebeurd voor een halve liter, voor een liter dezelfde tijd :!
Ik wil nog iets te knokken hebben in deze hobby. Het mag zeker niet te makkelijk worden allemaal. ;)k
 

Terug
Bovenaan